Μόλις 1 στους 9 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ταχυφορτιστής, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ, καθώς -όπως επισημαίνει- θα υπάρξει «διπλό πρόβλημα με την υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού όχι μόνο υπάρχει σοβαρή έλλειψη φορτιστών σε όλη την περιοχή, αλλά και πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίσουν πραγματικά σε αποδεκτή ταχύτητα».
Σύμφωνα με στοιχεία, από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση.
Με άλλα λόγια, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης είναι ένας γρήγορος φορτιστής (ισχύος άνω των 22 kW), τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (ισχύος 22 kW ή μικρότερη) είναι χαμηλής δυναμικότητας.
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τα 200.000 σημεία φόρτισης χαμηλής δυναμικότητας μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα.
Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής ισχύος μπορεί να το μειώσει σε λιγότερο από μία ώρα. Οι ταχυφορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να μετρούν μόνο ένα κλάσμα (11%) του δικτύου υποδομής της Ευρώπης.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
«Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση – χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές», είπε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα. Δυστυχώς, η πρόταση για την AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, δεν ευθυγραμμίζεται εντελώς με τους προτεινόμενους νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα», προειδοποίησε ο κ. Huitema.
Ως εκ τούτου, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Κομισιόν, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.