Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο συσχετισμός της με το κλείσιμο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων «συμπαρέσυρε» και τον αντίστοιχο φάκελο του ΟΣΕ.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε την ύπαρξη σχετικής έρευνας, απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής».
Ειδικότερα, η Επιτροπή απάντησε ότι «η ΕΕ αναγνωρίζει τη σημασία του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής για ένα αποτελεσματικό σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών, και δίνει μέγιστη έμφαση στην αξιολόγηση των μέτρων δημόσιας στήριξης που προτείνει η Ελλάδα για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
Οι ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να προβούν σε εσωτερική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ, με στόχο τη διασφάλιση του σαφούς διαχωρισμού μεταξύ των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ, ως διαχειριστή των υποδομών και των λοιπών οικονομικών δραστηριοτήτων, με τις οποίες ασχολήθηκε στο παρελθόν.
Αυτή η εσωτερική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ έχει ολοκληρωθεί, γεγονός που επιτρέπει στην Επιτροπή να προχωρήσει πλέον στη λήψη απόφασης, σχετικά με τα μέτρα στήριξης που προτείνονται για τον ΟΣΕ το συντομότερο δυνατό.
Το γεγονός ότι η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή με τις ελληνικές αρχές, προκειμένου να έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες είναι συνήθης διαδικασία και δεν συνεπάγεται, κατά κανένα τρόπο, αρνητικό πόρισμα, σύμφωνα με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, ούτε προδικάζει το αποτέλεσμα της εκτίμησης μας».
Από την πλευρά του, το αρμόδιο υπουργείο, το υπουργείο Μεταφορών υποβαθμίζει την έκταση του θέματος, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν «παράνομες κρατικές ενισχύσεις», αλλά χρηματοδοτήσεις για την κατασκευή και ανακατασκευή των σιδηροδρομικών υποδομών.