Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έπειτα από τις επιδόσεις του Οκτωβρίου και τις συνεχιζόμενες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα των ημιαγωγών.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά 30,3% (!), σημειώνοντας τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα μείωσης.
Με 665.001 πωλήσεις, η επίδοση αυτή αποτέλεσε το «πιο αδύναμο αποτέλεσμα» σε όρους όγκου για τον μήνα Οκτώβριο από τότε που η ACEA διατηρεί στατιστικά.
![](https://ecp.yusercontent.com/mail?url=https%3A%2F%2Fmcusercontent.com%2Fb866db8b5c180ede6cd4ec0f2%2Fimages%2F206616fb-3f31-f5db-7b21-101bf8c62d3a.png&t=1637220465&ymreqid=b7617fcc-9b60-9b51-1c10-ee0029011c00&sig=j7l5eh4XEK9.wuDm_d32qg--~D)
Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%), ενώ η Ελλάδα έκλεισε με -5,4%.
Οι επιδόσεις στο 10μηνο
Τους πρώτους 10 μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας συνολικά σε περίπου 8,2 εκατομμύρια μονάδες.
Παρά την πρόσφατη πτώση των ταξινομήσεων, λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης στον εφοδιασμό ημιαγωγών, η άνοδος στο δεύτερο τρίμηνο του έτους συνέβαλε στη διατήρηση των σωρευτικών ταξινομήσεων σε θετικό έδαφος.
Έτσι, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+12,7%), Ισπανία (+5,6%) και Γαλλία (+3,1%).
Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας έχουν επιδεινωθεί σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (-5,2%).
Τέλος, η Ελλάδα διατηρείται σε μεγάλη άνοδο, με +31,9%.