Στην τελική ευθεία εισέρχονται δυο κρίσιμα οδικά έργα, τα οποία έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.
Πρόκειται για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και τη «Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρος» Θεσσαλονίκης ή αλλιώς, flyover Θεσσαλονίκης, καθώς οι δεσμευτικές προσφορές ορίστηκαν στις 20 Δεκεμβρίου.
Τον Ιανουάριο εκτιμάται ότι θα έχουμε τον προσωρινό ανάδοχο και στα δύο έργα και μέσα στο 2022 αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια.
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη 7,9 χλμ.
Ο διαγωνισμός, κόστους 252 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί με τη μορφή ΣΔΙΤ, βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο, με πέντε υποψήφιους αναδόχους.
Συγκεκριμένα, τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της MYTILINEOS με την ισπανική Acciona Concessiones.
Το flyover Θεσσαλονίκης
Το flyover Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, διεκδικείται από τις εταιρείες ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και την κοινοπραξία MYTILINEOS – Intertoll.
Το συνολικό μήκος του έργου είναι 13 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χλμ.