Συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), αντιδρώντας στην νομοθετική ρύθμιση με την οποία εκχωρούνται τα έσοδα των σταθμών της Αττικό Μετρό στον ΟΑΣΑ.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι, με αυτόν τον τρόπο, η ΣΤΑΣΥ θα μετατραπεί σε ζημιογόνα εταιρεία, με απώτερο στόχο την ένταξή της στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι το οποίο θα σημάνει την ιδιωτικοποίησή της.
Αντίθετη άποψη έχουν, τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, όσο και ο υφυπουργός Ν. Μαυραγάνης, σημειώνοντας ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης της ΣΤΑΣΥ.
Μάλιστα, ο υφυπουργός Μεταφορών υποστήριξε, στην ΕΡΤ, ότι η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση δίνει μεν τη δυνατότητα συμβασιοποίησης των εσόδων των σταθμών του Αττικό Μετρό στον ΟΑΣΑ, αλλά μπορεί κάλλιστα το Αττικό Μετρό να επιλέξει την ΣΤΑΣΥ.
Εάν το Αττικό Μετρό συμφωνήσει με τον ΟΑΣΑ, ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι θα προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία τα αναλογούντα έσοδα, πλην των λειτουργικών εξόδων, θα αποδίδονται στη ΣΤΑΣΥ, αποκλείοντας παράλληλα μετακίνηση εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ έχουν εξαγγείλει 24ωρες απεργίες για τις 1 και 3 Μαρτίου, εάν και στο μεσοδιάστημα θα διεξαχθούν προσπάθειες για τη ματαίωσή τους.
Η τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών για τις απεργίες στο ρ/σ στο «Κόκκινο»
Χ. Σπίρτζης: Εγώ θα σας εκθέσω πως έχει η κατάσταση και όλοι θα βγάλουμε τα συμπεράσματα μας. Οι σταθμοί του Μετρό ιδιοκτησιακά ανήκουν στην Αττικό Μετρό. Το ίδιο ισχύει και για τους συρμούς.
Με τον νόμο που ψηφίσαμε για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών, έχουμε προβλέψει μερικές δράσεις και λειτουργίες των δύο Οργανισμών των Αστικών συγκοινωνιών, που είναι θυγατρικές του ΟΑΣΑ, να μεταφερθούν στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα, να υπάρξει διαφάνεια, να υπάρξουν ορθολογικές και διαφανείς διαδικασίες.
Επομένως έπρεπε να γίνει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στην Αττικό Μετρό και όχι στη ΣΤΑΣΥ που λειτουργεί μέχρι σήμερα ημι – παράνομα για να μην πω παράνομα τους σταθμούς, τους νοικιάζει δηλαδή και εκμεταλλεύεται τη διαφήμιση σε αυτούς, να είναι και νόμιμο και να εξορθολογιστεί η λειτουργία αυτή. Αυτό γίνεται με την τροπολογία .
Δημοσιογράφος: Θίγονται σε κάτι οι εργαζόμενοι από αυτή την μετακίνηση;
Χ. Σπίρτζης: Όχι βέβαια. Αλίμονο. Και αυτό το ξέρουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, το έχουμε πει εγκαίρως. Άρα ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του, γιατί ακούω ότι η δράση αυτή θα φέρει πλήγμα στη λειτουργία της ΣΤΑΣΥ, στα έσοδα της.
Μα τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ προέρχονται από τον ΟΑΣΑ. Η ΣΤΑΣΥ παίρνει επιδόματα από το ελληνικό κράτος, είναι θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ.
Δημοσιογράφος: Κάνει εντύπωση όλο αυτό. Είναι σύμπλεγμα κρατικών επιχειρήσεων κατά βάση έτσι δεν είναι; που τα λεφτά πηγαίνουν από την μία τσέπη στην άλλη στην πραγματικότητα. Δεν πρόκειται για λεφτά που φεύγουν εκτός συστήματος. Αυτό το καταλαβαίνει ο έχων κοινό νου αλλά εν πάση περιπτώσει.
Χ. Σπίρτζης: Κ. Σχινά το καταλαβαίνουν πάρα πολύ καλά, αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, γιατί υπάρχει αυτή η αντίδραση, όταν πρέπει να υπάρχει εξορθολογισμός των υπηρεσιών των λειτουργιών και των συγκεκριμένων οργανισμών και γενικότερα.
Το δικαίωμα της κινητοποίησης και της απεργίας είναι δικαίωμα του κάθε εργαζομένου. Μας κρίνει ο ελληνικός λαός όλους για αυτά που κάνουμε, είτε είμαστε πολιτικοί είτε συνδικαλιστές και πάμε παρακάτω.