Τους άξονες για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, αλλά και τις τάσεις που διαμορφώνουν τις εξελίξεις στον παγκόσμιο και άρα και στην ελληνικό τουριστικό χάρτη προσδιορίζει η μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη, οι άξονες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των τουριστικών προϊόντων της χώρας είναι:
-Η βελτίωση και ανάπτυξη των δημοσίων -κυρίως- υποδομών,
-Η αναβάθμιση, καινοτομία και προώθηση του τουριστικού προϊόντος,
-Η ψηφιακή αναβάθμιση και ο μετασχηματισμός του τουριστικού οικοσυστήματος,
-Η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία, και
-Η ενίσχυση των δεξιοτήτων και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Τα megatrends αποτελούν το αντικείμενο της πρώτης βασικής ενότητας της μελέτης, που ήδη διαμορφώνουν τις εξελίξεις στο παγκόσμιο και -κατά συνέπεια- στον ελληνικό τουρισμό.
Τέτοια megatrends είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η βιώσιμη ανάπτυξη και η αειφορία, ο υπερτουρισμός, η οικονομία διαμοιρασμού, οι κοινωνικές και δημογραφικές αλλαγές, οι αναδυόμενοι προορισμοί, η ασφάλεια και η διαχείριση κρίσεων και η πανδημία Covid.
Ταυτόχρονα, στη μελέτη αναφέρονται οι βασικοί τρόποι αντιμετώπισης και οι βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζουν ανταγωνιστικοί προορισμοί σχετικά με τις σύγχρονες τάσεις και τις προκλήσεις.