Η αμερικανική αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών διαπιστώνει συνεχή ανάπτυξη. Παρόλο που οι τιμές στην αγορά παραμένουν υψηλές, ωστόσο ορισμένες εταιρείες αγωνίζονται να «επιβιώσουν», λόγω του έντονου ανταγωνισμού.
Η τελευταία είναι η Central Freight Lines, ένας μεταφορέας με έδρα το Waco του Τέξας. Η Wall Street Journal ανέφερε ότι η εταιρεία θα τερματίσει τις δραστηριότητές της τις επόμενες εβδομάδες «παρά την έντονη ζήτηση στις αγορές εμπορευμάτων».
Δεν είναι σαφές γιατί η Central Freight Lines απέτυχε, ωστόσο η εταιρεία ήταν βαριά χρεωμένη, πιθανώς λόγω της εκτεταμένης ανανέωσης του στόλου πριν από αρκετά χρόνια, αλλά και της έλλειψης οδηγών.
Η εταιρεία διέθετε στόλο 1.200 φορτηγών και ήταν η 21η μεγαλύτερη εταιρεία οδικής μεταφοράς στις ΗΠΑ.
Αντίθετα, η Knight-Swift επεκτείνεται μέσω εξαγοράς, αγοράζοντας την RAC MME Holdings, η οποία λειτουργεί υπό την επωνυμία Midwest Motor Express, για 150 εκατομμύρια δολάρια.
Η Midwest Motor Express εδρεύει στη Βόρεια Ντακότα και θα δώσει στην αναπτυσσόμενη υπηρεσία LTL της Knight-Swift παρουσία στα βορειοδυτικά των ΗΠΑ, καθώς και στη Mid-West. Η εταιρεία ανήκει σε εταιρείες private equity εδώ και αρκετά χρόνια.
Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές, όπως επισημαίνει το Ti, είναι μια δύσκολη αγορά, συχνά με μικρά περιθώρια και οι επιχειρήσεις συχνά αγωνίζονται να επιβιώσουν.
Ωστόσο, η επέκταση της Knight-Swift μπορεί να υποδηλώνει ότι η ενοποίηση συνεχίζει να λαμβάνει χώρα στον κλάδο των φορτηγών.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες με καλύτερη κεφαλαιοποίηση μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλα δίκτυα cross-docks που προσφέρουν οικονομίες κλίμακας που δεν μπορούν οι μικρότεροι ανταγωνιστές.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν επίσης να επικεντρωθούν σε πάγια στοιχεία ενεργητικού με υψηλότερες αποδόσεις, όπως cross-docks, αντί για φορτηγά.