Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαγόρευσε την εξαγορά της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering CO., Ltd (DSME) από τη Hyundai Heavy Industries Holdings (HHIH).
Η συγχώνευση των δύο νοτιοκορεατικών ναυπηγικών εταιρειών θα είχε ως αποτέλεσμα τη δεσπόζουσα θέση της νέας εταιρείας που θα προέκυπτε και θα μείωνε τον ανταγωνισμό στην παγκόσμια αγορά ναυπήγησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ).
Της απόφασης προηγήθηκε ενδελεχής έρευνα της Κομισιόν σχετικά με την προτεινόμενη συναλλαγή. Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η συναλλαγή που κοινοποιήθηκε θα οδηγούσε: i) στη δημιουργία μιας εταιρείας με δεσπόζουσα θέση στην αγορά ναυπήγησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ, ii) στον περιορισμό των επιλογών των προμηθευτών και iii) σε υψηλότερες τιμές για τους πελάτες στην ΕΕ και για τους τελικούς καταναλωτές.
Η απόφαση της Κομισιόν βασίζεται στις ακόλουθες εκτιμήσεις: i) τα μερίδια αγοράς των μερών είναι πολύ μεγάλα και αυξανόμενα ii) υπάρχουν πολύ λίγες εναλλακτικές για τους πελάτες· iii) υπάρχει περιορισμένη ικανότητα στην αγορά· iv) υπάρχουν πολύ υψηλοί φραγμοί εισόδου και δεν υπάρχει αγοραστική ισχύς ·και v) η πανδημία του κορωνοϊού δεν έχει επιπτώσεις στη ζήτηση για μεγάλα πλοία μεταφοράς ΥΦΑ.
Τα μέρη δεν πρότειναν επισήμως διορθωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της Κομισιόν, οπότε απαγόρευσε την προτεινόμενη συναλλαγή.
Η Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά: «Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) αποτελούν βασικό στοιχείο της αλυσίδας εφοδιασμού ΥΦΑ και επιτρέπουν τη μεταφορά αυτής της πηγής ενέργειας σε όλο τον κόσμο.
Το ΥΦΑ συμβάλλει στη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και, κατά συνέπεια, βελτιώνει την ενεργειακή ασφάλεια.
Η συγχώνευση των HHIH και DSME θα οδηγούσε σε δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά ναυπήγησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ, για την οποία υπάρχει σημαντική ζήτηση από Ευρωπαίους μεταφορείς. Δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκαν διορθωτικά μέτρα, η συγχώνευση θα οδηγούσε σε λιγότερους προμηθευτές και υψηλότερες τιμές για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς ΥΦΑ. Γι’ αυτό απαγορεύσαμε τη συγχώνευση».
Οι μεγάλοι μεταφορείς LNG αποτελούν ουσιαστικό στοιχείο στην εφοδιαστική αλυσίδα του LNG. Είναι εξαιρετικά εξελιγμένα πλοία που μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες LNG (145 000 m3 και άνω) σε θερμοκρασία -162 βαθμών Κελσίου.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, η παγκόσμια αγορά κατασκευής μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG αντιπροσώπευε έως και 40 δισ. ευρώ, με τους Ευρωπαίους πελάτες να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% όλων των παραγγελιών.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, η Κομισιόν σημειώνει ότι «έλαβε σχόλια από μεγάλο αριθμό πελατών, ανταγωνιστών και άλλων τρίτων. Αυτές οι εταιρείες ανησυχούσαν ότι η συναλλαγή θα δημιουργούσε μια εταιρεία με δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά κατασκευής μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, τη μείωση του ανταγωνισμού και την αύξηση των τιμών για αυτά τα πλοία».