ΟΛΠ και ΟΛΘ στην ίδια συμμαχία; Η Ocean Alliance, η οποία αποτελείται από τις China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM και OOCL, ενδέχεται να κυριαρχήσει στην Ελλάδα.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Ως γνωστόν, ο ΟΛΠ έχει εξαγοραστεί από την κινεζική Cosco. Αντίστοιχα, για τον ΟΛΘ η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε καταληκτικό στάδιο, με τις δεσμευτικές προσφορές να έχουν οριστεί στις 24 Μαρτίου, εάν και υπάρχουν αιτήματα για παράταση της προθεσμίας.
Στη «μάχη» του ΟΛΘ εικάζεται ότι παραμένουν η αραβική Dubai Ports World (DP World), η ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd, η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services και η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners (DIEP).
Η τελευταία θα συστήσει κοινοπρακτικό σχήμα με τον επιχειρηματία και ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδη και ίσως με την γαλλική CMA – CGM, μέσω της θυγατρικής Terminal Link.
Εάν ισχύσει αυτό, δηλαδή εάν η γαλλική CMA εισχωρήσει στο σχήμα, τότε αυτομάτως μεγιστοποιείται η δυναμική του.
Οι απαιτούμενες επενδύσεις της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ φτάνουν τα 180 εκατ., σε βάθος 7ετίας. Η μεγαλύτερη από αυτές έγκειται στην αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Σημαντικές ωφέλειες στη Β. Ελλάδα από την παραχώρηση του ΟΛΘ
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η παραχώρηση του ΟΛΘ αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση, με αναπτυξιακή δυναμική και με θετική επίδραση στην εθνική και περιφερειακή οικονομία, που μεταφράζεται σε:
-Αμεσες και ελάχιστες ιδιωτικές επενδύσεις στο λιμένα Θεσσαλονίκης άνω των 180 εκατομμυρίων.
-Συμπληρωματικές δημόσιες επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων σε έργα σύνδεσης του Λιμένα με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
-Αύξηση των θέσεων απασχόλησης στην ΟΑΘ Α.Ε. και σημαντική αύξηση σε αρκετές χιλιάδες των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, όπως σε επιχειρήσεις μεταφορών, logistics, διαμεταφορών, ναυτικών πρακτορείων, εκτελωνιστών, ασφάλειας αλλά και προμηθευτών εξοπλισμού και συντήρησης.
«Η επιλογή της παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή, με τη δυνατότητα προσέλκυσης και εξυπηρέτησης νέων φορτίων, αποτελεί βασικό παράγοντα ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας, που αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας, ενισχύει το λιμενικό ανταγωνισμό και δημιουργεί ευκαιρίες στις εμπορικές συναλλαγές για την εγχώρια παραγωγή και κατανάλωση.
Η επιθυμητή και επιδιωκόμενη ανάπτυξη είναι προφανές ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορισθεί στο στενό κύκλο των άμεσα ή έμμεσα απασχολούμενων προσώπων και επιχειρήσεων στο Λιμάνι, αλλά επιβάλλεται να διαχυθεί σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και έτσι να αναδειχθεί ως βασικός μοχλός για την υπέρβαση της κρίσης», αναφέρουν τα ίδια στελέχη.