Η Κομισιόν ενέκρινε την απόφαση της Γερμανίας να χορηγήσει έως και 1,7 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση της Flughafen Berlin Brandenburg Gmbh («FBB»), του φορέα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου Βερολίνου – Βρανδεμβούργου «Βίλλυ Μπραντ».
Τι περιλαμβάνει η ανακεφαλαιοποίηση
Λόγω της επιδημίας και των ταξιδιωτικών περιορισμών που επέβαλε η Γερμανία και άλλες χώρες για να περιορίσουν την εξάπλωση του Covid-19, η FBB υπέστη σημαντικές απώλειες ενώ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικό λειτουργικό κόστος.
Ως αποτέλεσμα, τα ίδια κεφάλαια και η ρευστότητα της κρατικής εταιρείας επιδεινώθηκαν.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γερμανία κοινοποίησε στην Κομισιόν, τα σχέδιά της να χορηγήσει έως και 1,7 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση της FBB επιτρέποντας στους μετόχους της, τα ομόσπονδα κρατίδια του Βερολίνου και του Βρανδεμβούργου και την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, να χορηγήσουν κεφάλαιο στο αποθεματικό κεφαλαίου της FBB.
Η FBB θα χρησιμοποιήσει μέρος της ενίσχυσης για την αποπληρωμή των επιδοτούμενων επιτοκίων για τα δάνεια που της χορηγήθηκαν βάσει προηγούμενου καθεστώτος που ενέκρινε η Κομισιόν τον Αύγουστο του 2020.
Η Κομισιόν, από την πλευρά της, διαπίστωσε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που της κοινοποίησε η Γερμανία είναι σύμφωνο με τους όρους της ΕΕ όσον αφορά στις:
–Προϋποθέσεις για την αναγκαιότητα, την καταλληλότητα και το μέγεθος της παρέμβασης: η εισφορά κεφαλαίου δεν θα υπερβαίνει το ελάχιστο που απαιτείται για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της FBB και δεν θα υπερβαίνει την αποκατάσταση της κεφαλαιακής της θέσης σε σύγκριση με πριν από την επιδημία του κορωνοϊού.
–Προϋποθέσεις για την είσοδο του κράτους: η ενίσχυση ανακεφαλαιοποίησης θα αποτρέψει την αφερεγγυότητα της FBB, η οποία θα είχε σοβαρές συνέπειες για τη συνδεσιμότητα και την απασχόληση του Βερολίνου.
–Προϋποθέσεις σχετικά με την έξοδο: Η Γερμανία δεσμεύτηκε να επεξεργαστεί μια αξιόπιστη στρατηγική εξόδου εντός 12 μηνών από τη χορήγηση της ενίσχυσης, εκτός εάν η κρατική παρέμβαση μειωθεί μέχρι τότε κάτω από το επίπεδο του 25% των ιδίων κεφαλαίων. Σε περίπτωση που η κρατική παρέμβαση δεν μειωθεί κάτω από το 15% των ιδίων κεφαλαίων της FBB μετά από 7 χρόνια από την ανακεφαλαιοποίηση, η Γερμανία θα πρέπει να κοινοποιήσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της FBB στην Κομισιόν.
–Προϋποθέσεις σχετικά με τη διακυβέρνηση και την απαγόρευση εξαγορών: έως ότου εξαργυρωθεί τουλάχιστον το 75% της ανακεφαλαιοποίησης, η FBB (i) θα υπόκειται σε αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά την αμοιβή της Διοίκησής της, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους και (ii) θα αποτραπεί η απόκτηση μεριδίου άνω του 10% σε ανταγωνιστές ή άλλους φορείς στον ίδιο κλάδο δραστηριότητας
–Δεσμεύσεις για τη διατήρηση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού: έως ότου εξαργυρωθεί πλήρως η ενίσχυση, η FBB δεν θα προσφέρει εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες και δεν θα επεκτείνει τη δυναμικότητά της. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι η FBB δεν επωφελείται αδικαιολόγητα από την ενίσχυση ανακεφαλαιοποίησης από το κράτος εις βάρος του θεμιτού ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά. και
–Δημόσια διαφάνεια και υποβολή εκθέσεων: Η FBB θα πρέπει να δημοσιεύει πληροφορίες σχετικά με τη χρήση της λαμβανόμενης βοήθειας και τον τρόπο με τον οποίο υποστηρίζει δραστηριότητες σύμφωνα με τις κοινοτικές και εθνικές υποχρεώσεις που συνδέονται με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση.