Ογδόντα πέντε εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία – στην συντριπτική τους πλειονότητα – είναι mother vessels, έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα Πειραιώς, λόγω των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων από τον Νοέμβριο του 2021, όπως υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή της, η ΔΝΕ.
Η Ένωση καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς και με αφορμή τη σημερινή απεργία της ΕΝΕΔΕΠ στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, να έρθουν σε μια συμφωνία, διότι η κατάσταση των τελευταίων μηνών έχει προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί σημαντικότατες αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο της χώρας.
Η ανακοίνωση της ΔΝΕ
Με την από 3ης Φεβρουαρίου 2022 επιστολή προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Διεθνής Ναυτική Ένωση, αναφερόμενη στην -εν εξελίξει- σημερινή απεργιακή κινητοποίηση του Σωματείου ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π., απηύθυνε έκκληση προκειμένου να διαφυλαχθεί από την Ελληνική Πολιτεία η απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία του εμπορικού λιμένος Πειραιώς, όπως αυτή προβλέπεται από το Νόμο 4808/2021 (ΦΕΚ 101/Α/19-6-2021) και συγκεκριμένα βάσει του Άρθρου 93 περί της υποχρέωσης προστασίας του δικαιώματος στην εργασία για τους Εργαζόμενους που δεν απεργούν και του Άρθρου 95 περί του Προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας στις επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας.
Εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία -στην συντριπτική τους πλειονότητα- είναι mother vessels, έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα Πειραιώς.
Τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση.
Ενδεικτικά, επισημαίνουμε πως ακόμη και τώρα Εταιρείες – Μέλη μας παραδίδουν φορτία εισαγωγής σε Έλληνες Πελάτες τους, τα εμπορεύματα των οποίων είχαν αγοραστεί και προορίζονταν προς διάθεση στην εγχώρια αγορά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων!
Οι δε ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο Πειραιώς εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, η οποία -σε πλείστες περιπτώσεις- υπερέβαινε τις 14 ημέρες!
Τα ανωτέρω δεδομένα, σε συνδυασμό με το κλίμα επιχειρησιακής αβεβαιότητας που υποδαυλίζεται μέσω των αιφνιδιαστικών -και κατά την κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης παράνομων αποκλεισμών των Πυλών του Λιμένος Πειραιώς- έχουν εξαναγκάσει τις μεγαλύτερες Alliances ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών να έχουν -κατά περίπτωση- αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ εξετάζονται πλέον εισηγήσεις μίας καθολικής εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων τους, τουλάχιστον για το προσεχές τρίμηνο.
Ηλίου φαεινότερον πως οι τραγικές συνέπειες όσων βιώνει και θα βιώσει ο δικός μας κλάδος και εν συνόλω οι κλάδοι της Ελληνικής Οικονομίας, εξαιτίας της εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών, ιδιαιτέρως δε εν μέσω της τρέχουσας περιόδου συνεχών ανατιμήσεων, θα είναι καταστρεπτικές για όλο το φάσμα του οικονομικού, επιχειρηματικού και εργασιακού γίγνεσθαι της Χώρας μας.
Άπαντες γνωρίζουμε πως η πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη της Χώρας μας προϋποθέτει αφενός την έλευση νέων επενδύσεων, αφετέρου την διασφάλιση ενός επιχειρηματικά βιώσιμου και εργασιακά δίκαιου περιβάλλοντος για τις υφιστάμενες επενδύσεις και τους κλάδους που σχετίζονται με αυτές.
Πιστεύουμε ότι το δικαίωμα της απεργίας είναι εξίσου ιερό με το δικαίωμα της εργασίας και λαμβάνοντας υπόψη πως ζούμε, επιχειρούμε και εργαζόμαστε σε μία δημοκρατική Χώρα, με μία πληθώρα Νόμων που προβλέπουν και διαφυλάσσουν τις σχέσεις Εργαζομένων και Επιχειρήσεων, φρονούμε πως τα μεν αιτήματα θα πρέπει να διευθετούνται μέσω συνεχούς διαλόγου, οι δε διαφορές να επιλύονται υπό την αιγίδα των Αρχών και της Δικαιοσύνης και προφανώς όχι μέσω μονομερών ενεργειών, που θέτουν εν κινδύνω την Εθνική Οικονομία.
Ως ακρογωνιαίο λίθο της Ελληνικής Δημοκρατίας λογίζουμε τον απόλυτο σεβασμό στους Νόμους, διότι μία εφαρμογή των Νόμων «αλά καρτ» εγκυμονεί πλήθος κινδύνων, πέραν των προφανών.
Τούτων λεχθέντων, ως Διεθνής Ναυτική Ένωση απευθύνουμε έκκληση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, την ύστατη έστω ώρα προκειμένου να πρυτανεύσει η λογική, να υπερβούμε τυχόν μικροπολιτικά παιχνίδια και το σύνολο των εμπλεκομένων να κατανοήσει ότι η κατάσταση των τελευταίων μηνών έχει προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί σημαντικότατες αναταράξεις, που επηρεάζουν και θα επηρεάσουν δυσμενώς -άνευ ουδεμίας εξαίρεσης- έναν έκαστο καταναλωτή και εν συνόλω την Οικονομία της Χώρας μας.