Θα καταφέρουν να ψηφιοποιηθούν περαιτέρω τα ΕΛΤΑ; Θα μπορέσουν να καταστούν ένας σύγχρονος πάροχος ταχυδρομικών και ταχυμεταφορικών αποστολών;
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενέκρινε συγκεκριμένα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, με στόχο με στόχο την αμφίδρομη ασφαλή επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων δημοσίου και καταναλωτών.
Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδα Χριστόπουλου βεβαιώνεται ως συναφής με τους Τομείς Παρέμβασης της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025.
Έτσι, δίνεται και τυπικά το “πράσινο φως” για την υλοποίηση δράσεων, όπως ο “ψηφιακός ταχυδρόμος”, αλλά και oι “έξυπνες θυρίδες” για την αυτόματη παραλαβή αντικειμένων 24ώρες το 24ώρο.
Ο στόχος του εκσυγχρονισμού για τα ΕΛΤΑ στην κατεύθυνση της μετεξέλιξης τους, μέσω της επένδυσης σε τεχνολογικές υποδομές για τη δημιουργία καινοτόμων ταχυδρομικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και την ενίσχυση της λειτουργικής τους αποτελεσματικότητας με την ανάπτυξη νέων έξυπνων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και επιχειρησιακών μοντέλων που λαμβάνουν υπόψη τους τις διεθνείς εξελίξεις (ηλεκτρονικό εμπόριο, 4η βιομηχανική επανάσταση, κλιματική αλλαγή κ.λ.) αποτελεί μονόδρομο, σύμφωνα με την σχετική απόφαση.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι, από άποψη σκοπιμότητας και σημασίας, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η προώθηση της υλοποίησης δράσεων που θα καλύπτουν τις ανάγκες, έτσι ώστε τα Eλληνικά Tαχυδρομεία να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις που παρουσιάζονται στον τομέα δραστηριοποίησης τους, λόγω:
-της απελευθέρωσης της αγοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών και της συνεπαγόμενης αύξησης τον ανταγωνισμό και
-της μείωσης του παραδοσιακού ταχυδρομικού έργου, λόγω των σημαντικών αλλαγών που επιφέρουν οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι συναφείς ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ηλεκτρονική αλληλογραφία, ηλεκτρονικό εμπόριο και λοιπά.