Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών εταιρειών της Ευρώπης παραβρέθηκαν στην 69η Γενική Συνέλευση της Κοινότητας Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) για να συζητήσουν ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εργασίας για το 2022.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα μέλη της CER διόρισαν ομόφωνα την κα Marjan Rintel (CEO, NS) ως Αντιπρόεδρο της Ένωσης, ενέκριναν την αίτηση για ένταξη του ομίλου FNM και δύο σημαντικά έγγραφα για την αναθεώρηση του Κανονισμού της ΕΕ 913/2010 σχετικά με τους «Σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους και τον επανασχεδιασμό του χρονοδιαγράμματος, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης ψηφιακής χωρητικότητας» – που συντάχθηκε από κοινού με την European Rail Infrastructure Associations (EIM) και το European Traffic Management.
Ο Κανονισμός 913/2010 της ΕΕ για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου για ανταγωνιστικές εμπορευματικές μεταφορές βασίζεται στους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους για την προώθηση της σιδηροδρομικής εμπορευματικής κυκλοφορίας, με πιο αποτελεσματικό τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ωστόσο, περισσότερα από οκτώ χρόνια μετά την έναρξη της επιχειρησιακής χρήσης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών διαδρόμων, το μερίδιο αγοράς των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών δεν έχει αυξηθεί.
Το «έγγραφο θέσης» της CER καθορίζει σαφείς αρχές για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των σιδηροδρομικών εμπορευματικών διαδρόμων σε σχέση με την επερχόμενη αναθεώρηση, η οποία είναι κρίσιμη και θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις.
Το έγγραφο θέσης CER-EIM για τη διαχείριση της ευρωπαϊκής κυκλοφορίας τονίζει ότι απαιτείται πιο αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ όλων των παραγόντων της αλυσίδας εφοδιαστικής, με τελικό στόχο τη βελτίωση της απόδοσης και της αξιοπιστίας των διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η διαχείριση της κυκλοφορίας είναι ένας τομέας που διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών, τόσο για υπηρεσίες επιβατών, όσο και για εμπορευματικές υπηρεσίες.