Δυστυχώς, η «ιστορία» επαναλαμβάνεται, τα τελευταία χρόνια, στην Αδριατική.
Πριν από λίγες ημέρες ξέσπασε πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου Euroferry Olympia του ομίλου Grimaldi, με τραγικό απολογισμό 4 νεκρούς (έως και σήμερα) και αρκετούς αγνοούμενους.
Σε εξέλιξη η επιχείρηση κατάσβεσης στο E/Γ-O/Γ Euroferry Olympia 🛳, στη θαλάσσια περιοχή ΒΑ της νήσου Ερεικούσσας. pic.twitter.com/qCfSJ64t1t
— Πυροσβεστικό Σώμα (@pyrosvestiki) February 18, 2022
Το 2014 ξέσπασε πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου Norman Atlantic και πάλι ιταλικής σημαίας, με ναυλώτρια εταιρεία την ελληνική ΑΝΕΚ, με τραγικό απολογισμό 12 νεκρούς και αρκετούς αγνοούμενους.
Υπάρχουν κοινά σημεία μεταξύ τους; Οι αρμόδιοι φορείς θα απαντήσουν.
Το σίγουρο είναι ότι στην Αδριατική δεν… υπάρχει ο ανταγωνισμός που υπήρχε τις προηγούμενες δεκαετίες.
Και τι σημαίνει – συνήθως – “ανταγωνισμός”; Ανταγωνισμός σημαίνει καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερες τιμές, καλύτερη αντιμετώπιση.
Καλώς ή κακώς, στην Αδριατική δραστηριοποιούνται – κυρίως – δυο μόνο εταιρείες:
Α. Ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος αποφάσισε την απόσυρση της ελληνικής θυγατρικής Minoan Lines από τις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας το 2017, με 7 πλοία και
Β. Η ελληνική κοινοπραξία Attica / ANEK με έξι πλοία.
Το εντυπωσιακό είναι ότι, πριν από σχεδόν 15 χρόνια, στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας δραστηριοποιούνταν σχεδόν 10 ελληνικές εταιρείες!
«Κάποτε τα πλοία στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας ήταν σαν κρουαζιερόπλοια, με τις εταιρείες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε τιμές και ποιότητα. Τώρα, η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην», δήλωσε στο metaforespress.gr Έλληνας ιδιοκτήτης ΦΔΧ.