Εντός 2 μηνών αναμένεται η κατάθεση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ.
Ο νέος νόμος θα αποτελεί συνέχεια του νόμου 4199/2013 «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών» και θα ορίζει την προκήρυξη ανοιχτών δημόσιων διαγωνισμών για την ανάθεση των υπεραστικών γραμμών, κάτι το οποίο σημαίνει τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς και των τουριστικών λεωφορείων.
Της Βάσως Βεγιάζη
Βασικό κριτήριο ανάθεσης θα είναι η οικονομικότερη προσφορά, αλλά και άλλα κριτήρια, όπως ο διαθέσιμος στόλος λεωφορείων, οι κτηριακές υποδομές, η εξασφάλιση των βέλτιστων συγκοινωνιακών υπηρεσιών, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, κ.ά.
Οι διαγωνισμοί εκτιμάται ότι θα προκηρυχθούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά με εποπτεία στην εκτέλεση του έργου από τις Περιφέρειες.
Εντός του έτους η προκήρυξη του διαγωνισμού για την μετεγκατάσταση στον Ελαιώνα
Εξελίξεις αναμένονται προσεχώς και για την μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, καθώς θα αποσαφηνιστούν θέματα, όπως η μέθοδος του διαγωνισμού (ΣΔΙΤ, σύμβαση παραχώρησης, δημόσιο έργο), αλλά και το ποιος θα προκηρύξει τον διαγωνισμό.
Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, πιθανότατα κόστους 140 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να αναπτυχθεί σε συνολική έκταση περίπου 69 στρεμμάτων, η οποία ανήκει – κυρίως – στην Αττικό Μετρό, αλλά και στους δήμους Αθηναίων και Αιγάλεω.
Στόχος είναι να αποτελέσει ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο που θα εξυπηρετεί ημερήσια κίνηση άνω των 40.000 επιβατών ή ετήσια κίνηση περίπου 15 εκατομμυρίων επιβατών.
Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτηρίου.
Ο σταθμός στον Ελαιώνα θα στεγάσει τους δύο σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ της χώρας, του Κηφισού και της Λιοσίων και τις διεθνείς γραμμές.
Εκτός του χώρου του σταθμού, ο σχεδιασμός δίνει τη δυνατότητα κατασκευής καταστημάτων εμπορικής χρήσης, εστίασης, χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, τραπεζών, αλλά και μιας μικρής ξενοδοχειακής μονάδας.