Αντίθετες πορείες για τους προβλήτες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά. Μετά το 2020 και το 2021, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ σημείωσε άνοδο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αντίθετα πτώση διαπιστώθηκε στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Οι επιδόσεις του προβλήτα Ι του ΟΛΠ
Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, όπως αναφέρει ο Οργανισμός, παρέμεινε πλήρως λειτουργικός καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021.
Η συνολική διακίνηση του προβλήτα Ι σημείωσε πέρσι αύξηση 13,9% (από 540.591 το 2020 σε 615.510 TEUs το 2021) λόγω της αύξησης των όγκων μεταφόρτωσης, αλλά και σημαντικής αύξησης του όγκου εγχώριων φορτίων.
Οι όγκοι μεταφόρτωσης σημείωσαν αύξηση 7,8% (από 445.949 το 2020 σε 480.912 TEUs το 2021), κυρίως λόγω της συνεισφοράς του ομίλου COSCO Shipping, ενώ το εγχώριο φορτίο σημείωσε αύξηση 42,2% (από 94.642 το 2020 σε 134.598 TEUs το 2021) κατ’ αντιστοιχία της αύξησης εισαγωγών/εξαγωγών.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, ο προβλήτας Ι απέφερε έσοδα 29,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,3 εκατ. ευρώ το 2020, ωστόσο παρέμεινε ζημιογόνος.
Οι επιδόσεις των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ / PCT
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2021 στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά που διαχειρίζεται η ΣΕΠ / PCT.
Εξαιτίας διαφόρων αιτιών, οι δυο προβλήτες διακίνησαν 4,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας πτώση 4,1% σε σχέση με το 2020.
Από την άλλη πλευρά, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ συνεχίζουν να αποτελούν τον «βασικό πυλώνα» εσόδων και κερδοφορίας του ΟΛΠ.
Πέρσι, τα έσοδα του ΟΛΠ από το αντάλλαγμα της παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθαν στα 70 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων στα 54,7 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ παρουσίασε πέρσι έσοδα 154,2 εκατ. και κέρδη προ φόρων 49,2 εκατ., επιτυγχάνοντας κέρδη – ρεκόρ.
Φώτης Φωτεινός