Παραμένουν εκκρεμότητες για την ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όπως παραδέχτηκε ο CEO της Fraport Greece Alexander Zinnel, σε διεθνές συνέδριο που διεξήχθη στην Ελλάδα για τα ΣΔΙΤ.
Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της συμφωνίας έχουν να κάνουν με τη σύμβαση για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ, την στέγαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στα αεροδρόμια και την έγκριση της σύμβασης από την ΕΕ.
Ο CEO της Fraport σημείωσε ότι είναι πρωτόγνωρη εμπειρία η ταυτόχρονη ανάληψη τόσο πολλών αεροδρομίων και μάλιστα εν λειτουργία, τονίζοντας – ωστόσο – ότι σε πολλά από αυτά δεν είχαν γίνει επενδύσεις εδώ και αρκετά χρόνια.
Πάντως, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την παραχώρηση, υποστηρίζοντας ότι η τουριστική κίνηση της Ελλάδας θα αναπτύσσεται, εάν και τα επόμενα χρόνια με ρυθμό επιβράδυνσης.
Υπενθυμίζεται ότι η Fraport, μέσω της θυγατρικής Fraport Greece (στο σχήμα μετέχει ο όμιλος Κοπελούζου), θα αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων 3 στην ηπειρωτική Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 στη νησιωτική (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δις. Tο πρώτο «κύμα» των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 400 εκατ. ευρώ, έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2020.
Στη συνέχεια, και έως το τέλος της διάρκειας της παραχώρησης, θα γίνουν και πρόσθετες επενδύσεις για τη συντήρηση, την αναβάθμιση και την επέκταση των υποδομών, ανάλογα με το πώς θα εξελίσσεται η επιβατική κίνηση, που θα ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η γερμανική εταιρεία.