Ερώτηση κατέθεσαν 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τα ταξί και την ανάγκη εφαρμογής του νόμου 4530/2018.
Όπως τονίζεται στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά:
- «Με τη νομοθετική μας πρωτοβουλία, θεσμοθετήσαμε ειδική πλατφόρμα, όπου θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά, ώστε να ελέγχεται και να φορολογείται, κάθε μεταφορά με ΕΙΧ, χωρίς, όμως, μέχρι σήμερα να έχει ενεργοποιηθεί πλήρως».
- «Καταστήσαμε παράνομες τις πρακτικές εις βάρος των επαγγελματιών είτε προέρχονται από εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας με ΑΦΜ εταιρείας μάρκετινγκ ενώ παρέχουν διαμεσολαβητικό έργο είτε από άλλες περιπτώσεις παροχής μεταφοράς στη μισή τιμή από αυτή που ορίζει ο νόμος».
- «Στόχος της Πολιτείας αποτέλεσε και πρέπει να αποτελεί η προστασία του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών αστικής μεταφοράς (με οχήματα ως 9 θέσεις), καθώς μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί το δικαίωμα του πολίτη στην οικονομική, ποιοτική και ασφαλή μετακίνηση. Μια μετακίνηση με σύγχρονα “πράσινα” ταξί, από δίκαια αμειβόμενους επαγγελματίες οδηγούς και όχι από εξαθλιωμένους, καταπονημένους σωματικά και ψυχικά επαγγελματίες και, βεβαίως, χωρίς φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού, μονοπωλιακών πρακτικών και χειρισμού κομίστρων».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κατηγορούν την κυβέρνηση Μητσοτάκη πως:
- Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της προβλεπόμενης (από το άρθρο 20 του νόμου) τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ.
- Δεν φροντίζει για την εφαρμογή της νομοθεσίας (νόμος 4607/2019, άρθρο 75), που απαγορεύει την πληρωμή για λογαριασμό τρίτων. Οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν δικαιούνται να πληρώνονται για λογαριασμό του επαγγελματία ταξί.
- Αφαίρεσε από το υπουργείο κάθε δυνατότητα ενδελεχούς ελέγχου, αποσπώντας από το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), που υπάγονταν σε αυτό, το σύνολο των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, οι οποίες ασκούνται πλέον από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα όργανα της, στη λογική του περίφημου επιτελικού κράτους.
- Παρά τις διαμαρτυρίες των επαγγελματιών ΕΔΧ στις κατά τόπους διευθύνσεις Τροχαίας για τη συνεχή υποκλοπή έργου από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα του νόμου 4093/12, δεν λαμβάνει μέτρα και δεν εντέλει τις διευθύνσεις για επισταμένους ελέγχους.
- Ροκανίζει τον νόμο με τροποποιήσεις, που τον αλλοιώνουν, όπως η κατάργηση της διάταξης που υποχρέωνε τους Δήμους να δημιουργήσουν πιάτσες εντός των ορίων ευθύνης τους.
Και ερωτούν τον κ. Καραμανλή:
- Πότε θα εφαρμοστούν πλήρως οι διατάξεις του νόμου 4530/18 και ειδικά το άρθρο 20 περί τήρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, στο οποίο καταχωρούνται, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, πριν την έναρξή τους και με ευθύνη των εκμισθωτών ή σε περίπτωση διαμεσολάβησης και των φορέων διαμεσολάβησης, όλα τα στοιχεία των συμβάσεων ΕΙΧ.
- Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για να παταχθεί η καταγγελλόμενη εκτεταμένη και συστηματική υποκλοπή ΕΔΧ μεταφορικού έργου από οδηγούς ΕΙΧ. Και πως προτίθεται να επιβάλει την πιστή εφαρμογή του νόμου 4607/2019 (άρθρο 75) για πληρωμή του κόμιστρου από τον πελάτη στον επαγγελματία οδηγό και όχι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να μη δυσχεραίνεται η φορολόγησή τους και να εξασφαλίζονται τα έσοδα του δημοσίου.
- Αν θα επαναφέρει την ελάχιστη διάρκεια μίσθωση (6 ώρες) και την ελάχιστη τιμή (180 ευρώ) στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. (νόμος 4530/2018), που επί Ν.Δ. μειώθηκαν στο μισό. Με στόχο την προστασία των επαγγελματιών ΕΔΧ.