Πτωτικά κινήθηκαν οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων όλων των κατηγοριών τόσο σε μηνιαίο επίπεδο, όσο και σε επίπεδο τριμήνου, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, μόνο οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό ανόδου (15,8%) τον περασμένο Μάρτιο, εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον μήνα Μάρτιο και από την αρχή του 2022 έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2022 | Μάρτιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.418 | 8.984 | -6,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 830 | 1.119 | -25,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 22 | 19 | +15,8% |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2022 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 22.435 | 23.439 | -4,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.173 | 2.572 | -15,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 37 | 59 | -37,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάρτιος 2022 | Μάρτιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Μάρτιος 2022 | Ιανουάριος -Μάρτιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 8,4% | 9,6% | -1,1 | 7,8% | 7,9% | -0,1 |
A-SUV | 1,1% | 1,5% | -0,4 | 0,9% | 1,3% | -0,4 |
A TOTAL | 9,5% | 11,0% | -1,5 | 8,7% | 9,1% | -0,4 |
B | 25,6% | 30,1% | -4,4 | 23,7% | 30,8% | -7,1 |
B-SUV | 24,1% | 19,4% | +4,7 | 27,7% | 19,9% | +7,8 |
B TOTAL | 49,7% | 49,4% | +0,3 | 51,3% | 50,7% | +0,7 |
C | 9,2% | 12,4% | -3,2 | 9,3% | 12,8% | -3,5 |
C-SUV | 23,6% | 20,2% | +3,4 | 23,7% | 21,3% | +2,4 |
C TOTAL | 32,8% | 32,7% | +0,1 | 32,9% | 34,1% | -1,1 |
D | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,3% | 2,2% | -0,9 |
D-SUV | 4,7% | 2,5% | +2,3 | 4,1% | 2,4% | +1,6 |
D TOTAL | 6,3% | 5,5% | +0,9 | 5,4% | 4,6% | +0,8 |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,6% | 0,4% | +0,1 | 0,6% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,1% | +0,2 | 0,3% | 0,1% | +0,2 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,6% | 0,6% | +0,0 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 54,2% | 44,0% | +10,2 | 56,9% | 45,4% | +11,6) |
Μάρτιος 2022 | Μάρτιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2022 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘21* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘20* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 46,2% | 49,8% | -3,7 | 45,3% | 49,1% | -3,8 | 40,2% | 47,8% | -7,6 |
Πετρέλαιο | 14,9% | 21,4% | -6,5 | 15,3% | 21,5% | -6,2 | 19,7% | 28,1% | -8,4 |
Υβριδικά (HEV) | 27,2% | 20,7% | +6,6 | 27,6% | 21,6% | +6 | 19,7% | 12,0% | +7,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,4% | 6,4% | +3 | 7,9% | 5,5% | +2,4 | 18,1% | 10,6% | +7,5 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,1% | -0,5 | 0,9% | 1,4% | -0,5 | 2,3% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 0,5% | +1,1 | 3% | 0,9% | +2,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε έως και το Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2022 | Φεβρουάριος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2022 | Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 719.465 | 771.349 | -6,7% | 1.401.960 | 1.497.760 | -6,4% |
ΕΕ 14(2) | 633.488 | 679.799 | -6,8% | 1.232.010 | 1.325.773 | -7,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 745.034 | 798.721 | -6,7% | 1.452.269 | 1.551.142 | -6,4% |
Ελλάδα | 8.495 | 6.689 | +27% | 14.017 | 14.455 | -3% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.