Ζημιές ύψους 3,8 δισ. δολ. κατέγραψε για το α’ τρίμηνο του 2022 η Amazon, έναντι κερδών 8,1 δισ. το 2021.
Όπως σχολιάζει ο λιανεμπορικός κολοσσός, στις ζημιές του τριμήνου, που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022, περιλαμβάνεται και η επένδυσή της στην Rivian Automotive, η οποία όπως φαίνεται της «στοίχισε ακριβά».
Επιπρόσθετα, οι καθαρές πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 7% στα 116,4 δισ. δολ. το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 108,5 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021. Εξαιρουμένης της δυσμενούς επίδρασης των 1,8 δισ. δολ. από τις ετήσιες μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν 9% σε σύγκριση με α’ τρίμηνο 2021.
Τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν στα 3,7 δισ. το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με τα 8,9 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021.
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές μειώθηκαν κατά 41% σε 39,3 δισ. τους τελευταίους 12 μήνες, σε σύγκριση με 67,2 δισ. για τους 12 δώδεκα μήνες που έληξαν στις 31 Μαρτίου 2021.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές μειώθηκαν λόγω εκροών στα 18,6 δισ. στο α’ τρίμηνο του 2022, έναντι εισροών 26,4 δισ. για το αντίστοιχοι διάστημα του 2021.
«Η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν φέρει ασυνήθιστη ανάπτυξη και προκλήσεις», σχολίασε ο Andy Jassy, διευθύνων σύμβουλος της Amazon. Σύμφωνα με τον ίδιο, «Με το Amazon Web Services (AWS) να αυξάνεται 34% ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια και 37% από έτος σε έτος το πρώτο τρίμηνο, το AWS βοηθά τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν την πανδημία και να μεταφέρουν περισσότερους από τους φόρτους εργασίας τους στο cloud.
Η καταναλωτική μας δραστηριότητα έχει αυξηθεί 23% ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια, με εκπληκτική ανάπτυξη το 2020 στο 39% ετησίως που κατέστησε αναγκαίο τον διπλασιασμό του μεγέθους του δικτύου fulfillment που είχαμε δημιουργήσει τα πρώτα 25 χρόνια της Amazon – σε μόλις 24 μήνες.
Σήμερα, καθώς δεν κυνηγάμε πλέον τον αριθμό ή την ικανότητα του προσωπικού, οι ομάδες μας επικεντρώνονται απόλυτα στη βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας κόστους σε όλο το δίκτυο fulfillment μας. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε αυτό και το έχουμε ξανακάνει.
Αυτό μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο, καθώς εργαζόμαστε μέσω συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων και πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ωστόσο παρατηρούμε ενθαρρυντική πρόοδο σε μια σειρά θεμάτων που άπτονται της εμπειρίας πελατών, συμπεριλαμβανομένης της απόδοσης ταχύτητας παράδοσης, καθώς πλησιάζουμε τώρα σε επίπεδα που δεν είδαμε τους μήνες που προηγήθηκαν αμέσως μετά την πανδημία στις αρχές του 2020».