Τα επόμενα βήματα για τις παραχωρήσεις της Αττικής και της Εγνατίας Οδού δημοσιοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ, μέσα από το αναθεωρημένο του πρόγραμμα.
Για την Εγνατία Οδό, η οποία οδηγείται στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) – EGIS PROJECTS (25%), απομένουν λίγα βήματα, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό, ο οποίος προσέλκυσε το αρχικό ενδιαφέρον 8 σχημάτων.
Το χρονοδιάγραμμα για την Αττική Οδό
Για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αναφέρεται ότι, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, θα έχουν επιλεχθεί οι υποψήφιοι που θα περάσουν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, ώστε αυτή να ξεκινήσει στο τρίτο τρίμηνο. Το τρίτο τρίμηνο αναμένεται να διανεμηθεί και το σχέδιο της σύμβασης για τη νέα παραχώρηση.
Τα σχήματα που διεκδικούν την Αττική Οδό είναι τα:
-ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. GRUPPO FININC – INC SpA
-Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
-Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
-Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
-Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
-Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
-Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS».
Το χρονοδιάγραμμα για την Εγνατία Οδό
Για την Εγνατία Οδό, η διαδικασία είναι προχωρημένη, αφού έχει ανακηρυχθεί ο πλειοδότης, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS.
Για την παραχώρηση του οδικού άξονα, το ελληνικό δημόσιο καλείται να προχωρήσει σε άμεση αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση) από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων.
Επίσης, αναμένεται η έκδοση αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, αναφορικά με τα οποία έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν οι σχετικές άδειες.
Τέλος, η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει την κατασκευής μετωπικών και πλευρικών ΣΔ, να προχωρήσει σε εγκατάσταση εξοπλισμού για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση). Επίσης, θα πρέπει να ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Εγνατία Οδός θα «περάσει» στην κοινοπραξία αρχές του 2023.