Τα αεροδρόμια αποτελούν ένα από τα πιο «δυνατά χαρτιά» του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό φάνηκε από το τίμημα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, αλλά και από το τίμημα της ανανέωσης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας.
Τώρα, το ενδιαφέρον εντοπίζεται στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καθώς το Υπερταμείο θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρησή του.
Η Καλαμάτα αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αρκετών «μνηστήρων», όπως διαχειριστών αεροδρομίων, κατασκευαστικών εταιρειών και fund, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Πελοποννήσου.
Όμως, η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων δεν «σταμάτα» στην Καλαμάτα, καθώς, όπως αποκάλυψε – πριν από λίγες ημέρες – το Υπερταμείο θα ακολουθήσει διεθνής διαγωνισμός για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του και σήμερα τα διαχειρίζεται η ΥΠΑ.
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Παρ’ όλες τις τρέχουσες προκλήσεις στον τομέα των αερομεταφορών και την καταστροφική διετία 2020 – 2021, το Υπερταμείο εκτιμά για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί έως 40% και για την Καλαμάτα έως 35% έως το 2030!
Πλέον, μετά και τη δρομολογούμενη παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε ιδιώτες, διαπιστώνει κανείς ότι σχεδόν όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, θα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ιδιωτών, καθώς:
-Στο αεροδρόμιο της Αθήνας, το management ασκείται από την PSP του Καναδά.
-Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εκμεταλλεύεται η Fraport Greece, το πλειοψηφικό ποσοστό της οποίας ανήκει στη γερμανική Fraport.
-Η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR κατασκευάζουν και θα διαχειρίζονται το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, στο Καστέλι.
-Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως και τα υπόλοιπα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια οδηγούνται σε ιδιώτες.
Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, μιλάμε για παραχωρήσεις.
Δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο έχει το δικαίωμα, όταν ολοκληρωθούν οι παραχωρήσεις των 20 ή 35 ή 40 ετών, να ανακτήσει τον πλήρη έλεγχο των αεροδρομίων.