Στο τέλος του 2023 θα πραγματοποιηθεί η παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σε τηλεοπτική εκπομπή.
«Εντός του Αυγούστου αρχίζει η κατασκευή και του σταθμού στη Βενιζέλου, ενώ έχουν απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες όλοι οι χώροι και αυτό δείχνει ότι προχωράμε και βρισκόμαστε σε πολύ καλό στάδιο», τόνισε.
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η επέκταση προς Καλαμαριά, στα μέσα του 2024 και αργότερα, θα σημειωθούν εξελίξεις για τις δυτικές προεκτάσεις και την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, «στη Θεσσαλονίκη μετά από πολλά χρόνια συντελείται ένα μεγάλο πλάνο έργων και κλείνουν εκκρεμότητες ετών».
Ο υφυπουργός έφερε ως παράδειγμα το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας που έχει ήδη παραδοθεί, καθώς και το «Θέρμη – Γαλάτιστα» που παραδίδεται το φθινόπωρο.
Τέλος, το FlyOver αναμένεται να έχει στημένα εργοτάξια έως το τέλος του έτους.
Μετρό Θεσσαλονίκης – Στοιχεία
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικα περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ.
Σημειώνεται ότι, περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα.
Τα χαρακτηριστικά της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τα εξής:
-13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα,
-9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,
-18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό,
-συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού,
-δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας.