«Αγώνα δρόμου» για την παράδοση των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έως τα τέλη Σεπτεμβρίου καταβάλουν η Αττικό Μετρό και η ανάδοχος κοινοπραξία, ΑΒΑΞ – Ghella – ALSTOM. Πως ο Πειραιάς μετατρέπεται σε συγκοινωνιακό κόμβο.
Του Φώτη Φωτεινού
Η παράδοση των σταθμών βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς στις 30 Ιουλίου κλείνουν προσωρινά οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», προκειμένου να διεξαχθούν δοκιμαστικά δρομολόγια από την «Αγ. Μαρίνα» μέχρι το «Δημοτικό Θέατρο», με τον ΟΑΣΑ να προχωρά παράλληλα στη δημιουργία της λεωφορειακής γραμμής «Χ50 Αγ. Μαρίνα – Νίκαια» για να καλύψει τις ανάγκες των επιβατών.
Η πόλη του Πειραιά αναμένει με αγωνία την παράδοση των σταθμών, καθώς πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα καταστήσει τον Πειραιά συγκοινωνιακό κόμβο, καθώς θα διαθέτει όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός, προαστιακός) και ειδικά στην περίπτωση του μετρό, απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Μάλιστα, ο συνολικός χρόνος με μετρό από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά.
Από την άλλη πλευρά, ο Πειραιάς «περίμενε» αρκετό διάστημα την παράδοση των σταθμών, δεδομένου ότι η αρχική σύμβαση υπογράφτηκε τον Μάρτιο του 2012, με ορίζοντα ολοκλήρωσης 5 έτη.
Για ποικίλους λόγους, το αρχικό χρονοδιάγραμμα κατέστη αδύνατο να τηρηθεί, με τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια») να παραδίδονται το καλοκαίρι του 2020.
Τα οφέλη της επέκτασης στον Πειραιά
Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό, η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά επέφερε 63.000 πρόσθετες ημερήσιες επιβιβάσεις και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, όπως μείωση της κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως.
Αντίστοιχα, με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 επιβάτες, μειώνοντας, τόσο την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως, όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Συνολικά, η επέκταση Αγία Μαρίνα – Πειραιάς έχει μήκος 7,6 χλμ. και, όπως προαναφέρθηκε, αποτελείται από 6 σταθμούς.