Οι ευρωπαϊκές οδικές εμπορευματικές μεταφορές, σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις του οίκου Transport Intelligence, παρουσιάζουν μια εικόνα ισχυρής ανάκαμψης, παρά τις γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η έκθεση του 2022 του οίκου εξετάζει τον αντίκτυπο του κόστους των καυσίμων, τον πληθωρισμό, το πακέτο κινητικότητας, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις ελλείψεις οδηγών και διερευνά τις στρατηγικές που μπορούν να υιοθετηθούν για να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις.
Τα κυριότερα αποτελέσματα
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Ti για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές:
-Η ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών αυξήθηκε κατά 9,4% σε πραγματικούς όγκους το 2021 και θα αναπτυχθεί κατά 4,9% το 2022.
-Η ανάκαμψη έως το 2026 θα παραμείνει θετική, με προβλέψεις για άνοδο 3% από το 2021 έως το 2026.
-Τα ευρωπαϊκά κόμιστρα οδικών εμπορευματικών μεταφορών έφτασαν σε υψηλό όλων των εποχών το 1ο τρίμηνο του 2022, καθώς οι αυξανόμενες πιέσεις κόστους, οι διακοπές της προσφοράς και της χωρητικότητας, οι κανονιστικές αλλαγές και ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησαν ένα «ισχυρό μείγμα».
-Οι μικρότεροι πάροχοι οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι πιθανό να “υποφέρουν” δυσανάλογα από τη διεύρυνση του λειτουργικού κόστους.
-Οι ελλείψεις οδηγών παραμένουν οξύ πρόβλημα στην ευρωπαϊκή αγορά, με συνολική έλλειψη 380.000 – 425.000 στο τέλος του 2021.