Επανακάμπτουν τα οικονομικά μεγέθη της Αττικής Οδού, η οποία βρίσκεται σε τροχιά ιδιωτικοποίησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού το πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκε στα 94,2 εκατ. ευρώ, μειωμένος μόλις κατά 0,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και αυξημένος κατά 24,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 35,7 εκατ. ευρώ, υψηλότερα από τα 26,1 εκατ. και 28,6 εκατ. ευρώ της διετίας 2020 – 2021, ωστόσο χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 6μήνου 2019 (49,1 εκατ.).
Η μείωση, σε σχέση με το 2019, αποδίδεται στην επιβάρυνση των 8 εκατ. ευρώ που δόθηκαν ως αποζημιώσεις, έπειτα από τον εγκλωβισμό πολιτών στη χιονόπτωση του Ιανουαρίου.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη στο πρώτο 6μηνο του 2022, ήταν 27,5 εκατ. έναντι 23 εκατ. στο 6μηνο 2021, 19,4 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2020 και 35,1 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2019.
Σημειώνεται ότι, στο 12μηνο του 2021, τα έσοδα της Αττικής Οδού έφτασαν τα 176,77 εκατ. ευρώ, έναντι 151,5 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 71 εκατ. ευρώ από 63,29 εκατ. ευρώ το 2020 και τα μετά από φόρους σε 56,3 εκατ. ευρώ έναντι 48,75 εκατ. ευρώ.
Τα 8 σχήματα που διεκδικούν την Αττική Οδό
Η Αττική Οδός βρίσκεται σε τροχιά ιδιωτικοποίησης, με 8 σχήματα να την διεκδικούν. Αυτά είναι:
-ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
-INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
-Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
-Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
-Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
-Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
-Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
-Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Οι δεσμευτικές προσφορές δύναται να κατατεθούν το πρώτο τρίμηνο του 2023.