Δεχτήκαμε κι εμείς στην ηλεκτρονική αλληλογραφία μας (φανταζόμαστε ότι το ίδιο e-mail εστάλη και σε άλλα ελληνικά ειδησεογραφικά μέσα που ασχολούνται με τη ναυτιλία και τις μεταφορές) ένα λεπτομερέστατο αρχείο σχετικά με τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ελληνικά / ελληνόκτητα πλοία.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς του αρχείου αυτού που υποστηρίζουν ότι προέρχονται από την Ουκρανία «παρά τον συνεχιζόμενο κραυγαλέο πόλεμο που διεξάγει η ρωσική κυβέρνηση στην Ουκρανία, ορισμένες εταιρείες από την Ελλάδα εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε ρωσικές κρατικές επιχειρήσεις στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου».
Όπως αναφέρεται στο αρχείο αυτό, «αν υπολογιστούν κατά προσέγγιση, το ποσό που μετέφεραν αυτές οι εταιρείες, τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2022, αντιστοιχεί σε 16 δις δολάρια, που είναι περισσότερο από το ένα τρίτο του πετρελαίου που εξήγαγε η Ρωσία την περίοδο αυτή».
Στη συνέχεια, σημειώνεται ότι «δεδομένης της υποστήριξης που έδωσαν και έδειξαν οι Έλληνες στην Ουκρανία, είναι εξωφρενικό το γεγονός ότι οι ελληνικές εταιρείες συνεχίζουν να συνεργάζονται με τη ρωσική κυβέρνηση και, με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουν τη ρωσική οικονομία, ώστε ο Βλ. Πούτιν να προχωρήσει στον πόλεμο κατά των Ουκρανών».
Το αρχείο αυτό, όπως προαναφέρθηκε, είναι 18 σελίδων και είναι λεπτομερέστατο, με τα ονόματα των ελληνικών εταιρειών, των πλοίων, των λιμένων, κ.α.
Η απάντηση των Ελλήνων εφοπλιστών
Στις ανωτέρω επικρίσεις έχουν απαντήσει, ανά περιόδους, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές, όπως η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού, η οποία δήλωσε – μεταξύ άλλων – στα «Ποσειδώνια» τα ακόλουθα:
«Ως η πιο ισχυρή ναυτιλία του πλανήτη, κατέχοντας πάνω από το 30% των πλοίων μεταφοράς δεξαμενόπλοιων και LNG και γύρω στο 80% του ευρωπαϊκού αντίστοιχου στόλου γινόμαστε αντικείμενο καλής ή κακής κριτικής.
Φυσικά όλοι, καταδικάζουμε την οποιαδήποτε βίαιη πράξη, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή από τη Ρωσία προς την Ουκρανία, αλλά την ίδια ώρα δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη.
Διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν κάνει κάτι παράνομο, δεν σπάει κάποιο εμπάργκο. Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις, είμαστε οι πρώτοι που τις τηρούμε”, είπε χαρακτηριστικά η κα Τραυλού για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ελληνόκτητα πλοία.
Αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές «βλέπουν» πίσω από τις διάφορες «επιθέσεις» lobby άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα της Γερμανίας. Αυτό, διότι η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου είναι νόμιμη, τουλάχιστον έως τα τέλη του έτους.
Επίσης, εδώ και κάποιες ημέρες πραγματοποιήθηκε και το “αντίστροφο”: Μεταφορές ουκρανικών σιτηρών διεξήχθησαν και από ελληνικά / ελληνόκτητα πλοία, έπειτα από τη συμφωνία που υπεγράφη ανάμεσα σε Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία και Ηνωμένα Έθνη για την επανεκκίνηση τμήματος των ουκρανικών εξαγωγών.
παντα ετσι ήταν