Απογοητευμένη από το αμερικανικό Κογκρέσο δηλώνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), καθώς ως μέρος αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού αποφάσισε να περιορίσει τα οικονομικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως αναφέρει η Ένωση, «οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δεσμευτεί να φέρουν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών στην αγορά για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα και επομένως μια επιτυχημένη ανάπτυξη νέας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), που χρειάζονται υποστήριξη. Σε αυτό το πρώιμο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς, τα οικονομικά κίνητρα είναι ζωτικής σημασίας για να επιταχυνθεί η απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές και να δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα για αλλαγή.
Το εύρος των φορολογικών κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να είναι πολύ πιο περιεκτικό, προκειμένου να πετύχει ο ρυθμός της θετικής περιβαλλοντικής αλλαγής που έχει δεσμευτεί ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας και να επιτευχθεί ο στόχος του προέδρου Biden για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της τάξης του 50% έως το 2030.
Οι νέοι κανόνες έχουν περιορίσει την επιλεξιμότητα για φορολογικά κίνητρα σε σχετικά μικρό αριθμό οχημάτων που συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική βραχυπρόθεσμα και, μεσοπρόθεσμα, μπορεί να αποκλείσουν οποιοδήποτε όχημα από το να λάβει τέτοιο όφελος λόγω του πολύ υψηλού τοπικού περιεχομένου του νόμου για τις μπαταρίες.
Ένα σύστημα κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να εφαρμόζεται με δίκαιο τρόπο, προκειμένου να δοθεί σε όλους τους κατασκευαστές η καλύτερη δυνατή ευκαιρία να τηρήσουν τις δεσμεύσεις για το κλίμα».