Παρατείνονται, κατά 1 ακόμη χρόνο οι συμβάσεις ανάθεσης και υπεκμίσθωσης συγκοινωνιακού έργου των ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ΑΕ και παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης πρόσθετου έργου έως και κατά 25%.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα παραπάνω αναφέρονται στο άρθρο 42 του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών, με τίτλο «Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας» που κατατέθηκε στη Βουλή.
Το περιεχόμενο του άρθρου 42
Παράταση συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και υπεκμίσθωσης αυτών και κρατική επιδότηση Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.
1.Συμβάσεις παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών, καθώς και συμβάσεις υπεκμίσθωσης, που έχουν υπογραφεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) ή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) και των οικείων Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. δύνανται να παραταθούν έως και ένα (1) έτος από τη λήξη τους και να προσαυξηθεί η υπηρεσία που τους έχει ανατεθεί που αφορά στις γραμμές, τα δρομολόγια και τα οχηματοχιλιόμετρα έως ποσοστού 25%.
Η παράταση των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης, ως και το πρόσθετο προς ανάθεση συγκοινωνιακό έργο, κατ’ εφαρμογή του παρόντος, και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διατάξεως, συνιστά νόμιμη και επιτρεπτή τροποποίηση των υφισταμένων συμβάσεων μόνο ως προς αυτούς τους όρους και υπόκειται στην έγκριση του αρμοδίου οργάνου.
2.Το άρθρο 75 του ν. 4949/2022 (Α΄ 126) καταργείται.
3.Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών δύναται να προβλεφθεί ότι από το ύψος της κρατικής επιδότησης του ομίλου Ο.Α.Σ.Α. των περ. (α) και (δ) της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 3920/2011 (Α΄ 33) που κατά μέγιστο μπορεί να ανέλθει σε ποσό ίσο με το 40% του λειτουργικού κόστους (προ αποσβέσεων) του ομίλου και αφορά στις λειτουργικές δαπάνες αυτού, εξαιρούνται οι δαπάνες για τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών της παρ. 1 του παρόντος, καθώς και οι δαπάνες για τη μίσθωση λεωφορείων, προκειμένου για την κάλυψη των αναγκών εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.