Το Χονγκ Κονγκ έχασε τη θέση του ως παγκόσμιου αεροπορικού κόμβου (hub) εξαιτίας της εξαιρετικά αυστηρής πολιτικής της Κίνας για «μηδενική ανοχή στον COVID», σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της IATA, Willie Walsh.
Μιλώντας σε συνέδριο αερομεταφορών, στην Ντόχα του Κατάρ, ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί της Κίνας για την ανάσχεση της πανδημίας της κόστισαν την ιδιότητά της ως βασικού κόμβου μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ διακίνησε μόλις 591.000 επιβάτες το διάστημα Απρίλιος – Ιούνιος 2022, σε σύγκριση με τους 7,3 εκατομμύρια επιβάτες που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου.
Το Χονγκ Κονγκ είναι ένα από τα λίγα μέρη στον κόσμο που εξακολουθούν να τηρούν αυστηρούς περιορισμούς για τον COVID-19, καθώς οι αρχές προσπαθούν να ευθυγραμμιστούν με τη στρατηγική μηδενικής ανοχής της Κίνας στον κορωνοϊό με σχεδόν οποιοδήποτε κόστος.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες του Χονγκ Κονγκ, το επιβατικό κοινό που φτάνει στη χώρα υποχρεούται να περάσει 3 ημέρες καραντίνας σε ξενοδοχείο, ενώ ακολουθεί μια 4ήμερη περίοδο ιατρικής παρακολούθησης που τους απαγορεύει την είσοδο σε χώρους όπως μπαρ και εστιατόρια.
Η υποχρεωτική περίοδος καραντίνας σε ξενοδοχείο ήταν 7 ημέρες μέχρι τον περασμένο Αύγουστο και για περίοδο 14 μηνών, που εκτεινόταν έως και 21 ημέρες.
Ο κυβερνήτης του Χονγκ Κονγκ John Lee δήλωσε ότι η κυβέρνησή του συνειδητοποιεί την ανάγκη επανασύνδεσης με τον υπόλοιπο κόσμο και «διερευνά ενεργά» αλλαγές στην αμφιλεγόμενη πολιτική καραντίνας που ακολουθείται μέχρι και σήμερα.
Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να καταργήσει την καραντίνα στα ξενοδοχεία υπέρ μιας 7ήμερης ιατρικής παρακολούθησης, βάσει της οποίας οι αφιχθέντες θα εξακολουθούν να είναι περιορισμένοι στις μετακινήσεις τους στην πόλη.
Β. Βεγιάζη