Ολοκληρώθηκε, σήμερα το πρωί, η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της κατασκευής του συνόλου των δίδυμων σηράγγων.
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την αυριανή έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το 2019, όπως και η επέκταση της Καλαμαριάς
Μετά το πέρας της τελετής άφιξης του Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ) στον σταθμό «Ανάληψη», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε:
«Είναι μια πολύ καλή μέρα, μια ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες της χώρας μας. Ένα πολύ σημαντικό έργο προχωρά, έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωσή του.
Το 2019 η κεντρική γραμμή και η επέκταση προς την Καλαμαριά μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές που έχουν συμβάλλει, για να φτάσουμε στη σημερινή μέρα και στην ολοκλήρωση του έργου: τους κατασκευαστές, την Αττικό Μετρό, τον τεχνικό κόσμο, αλλά και τους Φορείς της πόλης.
Τους δημάρχους, την Περιφέρεια, τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς Φορείς, που με καλή διάθεση όλοι έχουν εισφέρει στο να λυθούν τα προβλήματα που υπήρχαν, να αντιμετωπιστούν όλα με καλή διάθεση, με διάθεση να ολοκληρωθεί το έργο».
Ακολούθως, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή το σημερινό γεγονός τόνισε: «Η Θεσσαλονίκη σήμερα, ένα χρόνο μετά την επανεκκίνηση των έργων του Μετρό, δε θυμίζει σε τίποτα την πόλη με τα εγκαταλελειμμένα εργοτάξια και τα σταματημένα έργα, πίσω από τις λαμαρίνες.
Η πόλη σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, λόγω των έργων του Μετρό, τα οποία έχουν επανεκκινήσει και πλέον προχωρούν σε όλα τα μέτωπα με γρήγορους ρυθμούς.
Εν τω μεταξύ η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε στενή πλέον συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το Δήμο Θεσσαλονίκης προχωρεί στην εφαρμογή της αρχής, της ταυτόχρονης με την κατασκευή των σταθμών, ανάδειξης των σημαντικών αρχαιοτήτων, τόσο στη Βενιζέλου όσο και στην Αγίας Σοφίας. Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η πρώτη επέκταση – με 5 σταθμούς – προς την Καλαμαριά, η οποία προχωρεί επίσης με γοργούς ρυθμούς. Η Θεσσαλονίκη μετά το 2020 θα αναγεννηθεί.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται και αναμένεται να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο.
Ήδη έχει δημοπρατηθεί η γεωτεχνική και η γεωλογική μελέτη για την επέκταση της γραμμής προς Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη, μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και ακολουθεί η γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο, Μενεμένη, Κορδελιό. Για εμάς, οι δυτικές συνοικίες έχουν μια προτεραιότητα.
Υλοποιώντας, λοιπόν, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, με συνέπεια και γοργούς ρυθμούς το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη, αλλάζουμε την πόλη, συμβάλλουμε στην οικονομική της ανάπτυξη και βελτιώνουμε την καθημερινότητα των κατοίκων της».
Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, την οποία ο υπουργός ανακοίνωσε από τη συμπρωτεύουσα, ο υπουργός ανέφερε σχετικά:
«Να πρωτοτυπήσουμε, σήμερα, να εξαγγείλουμε ένα μεγάλο έργο του μετρό, από τη Θεσσαλονίκη αυτή τη φορά, για την Αθήνα, κι όχι το ανάποδο, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Αύριο ξεκινά ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό, ένα επίσης μεγάλο έργο, αξίας 1,5 δισεκατομμυρίου.
Η Αττικό Μετρό έχει πάρει εντολή να ωριμάσει, επίσης, το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες – να ξεκινήσουμε τις πρόδρομες εργασίες- αλλά και τη σύνδεση του έργου με το αεροδρόμιο».
Οι 14 σταθμοί
Η α΄ φάση της γραμμής 4 του Μετρό ξεκινά από την περιοχή του Γαλατσίου (Άλσος Βεΐκου) και διαμέσου της Κυψέλης, του Γκύζη, των Εξαρχείων και του Κολωνακίου φθάνει στο ιστορικό κέντρο και «ανεβαίνει» από Καισαριανή για Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.
Η Γραμμή θα συναντά το υφιστάμενο δίκτυο σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός).
Οι σταθμοί είναι οι εξής: Aλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή.
Τα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά οφέλη
Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.
Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι CO2 αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης.
Ο χρόνος διαδρομής από το ‘Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.