Στην Ελλάδα, η πιο δημοφιλής εφαρμογή για τα ταξί, η ΒΕΑΤ ανακοίνωσε, πριν από λίγες ημέρες, τη μετονομασία της σε Free Now.
Η μετονομασία της ΒΕΑΤ σε Free Now ήταν κάτι που συζητιόταν αρκετό διάστημα, καθώς η μητρική εταιρεία, η Free Now ήθελε να ομογενοποιήσει την πλατφόρμα σε όλη την Ευρώπη και συγκεκριμένα, σε 10 χώρες και 150 πόλεις που δραστηριοποιείται.
Μέτοχοι της Free Now είναι η BMW και η MERCEDES, οι οποίες θέλουν, μετά την αυτοκίνηση, θα αποκτήσουν «δεσπόζουσα» θέση και στις υπηρεσίες αστικής κινητικότητας σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.
Η ελληνική Free Now θα λάβει ως «κληρονομιά» από την ΒΕΑΤ περί τους 1,5 εκατ. επιβάτες και 8.000 συνεργαζόμενα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η ζήτηση για τα συνεργαζόμενα ταξί της Free Now είναι ανοδική, καθώς στο 8μηνο του έτους, οι διαδρομές αυξήθηκαν 8%. Το 2021 και σε 12μηνη βάση, η άνοδος ανήλθε στο 32% σε σχέση με το 2020.
Δεύτερη σε μερίδιο αγοράς είναι η αμερικανική Uber, η οποία – σύμφωνα με εκτιμήσεις – διαθέτει 2 – 2,5 χιλιάδες συνεργαζόμενα ταξί. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τον Αύγουστο και σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019, οι χρήστες από το εξωτερικό που επισκέφθηκαν την Ελλάδα και άνοιξαν την εφαρμογή αυξήθηκαν κατά 148%, ενώ κατά 124% ενισχύθηκαν όσοι εξασφάλισαν μια διαδρομή.
Αντίστοιχα, τρίτη σε μερίδιο αγοράς είναι η ελληνική Taxiplon, η οποία – σύμφωνα με εκτιμήσεις – διαθέτει περισσότερα από 1.000 συνεργαζόμενα ταξί.
Ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με σειρά προκλήσεων και αρκετές εταιρείες θέτουν ως προτεραιότητα νομοθετικές αλλαγές του 4530/2018, τονίζοντας ότι οφείλουν να αποσαφηνιστούν διατάξεις σε σχέση με τον ορισμό για τις ψηφιακές πλατφόρμες και τις υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος.
Μάλιστα, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, ορισμένες εταιρείες κάνουν λόγο για την «ύπαρξη αθέμιτου ανταγωνισμού» σχετικά με το φορολογικό καθεστώς και τον τρόπο τιμολόγησης ορισμένων εταιρειών, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έως και… μεταφοράς της έδρας τους από την Ελλάδα.