Η DPD Γερμανίας προχώρησε σε συνεργασία με την nebenan.de, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων της Γερμανίας για αλληλεπιδράσεις στην γειτονιά ενός χρήστη, λανσάροντας το project “Parcel neighbours”.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σκεπτόμενη ότι για τους περισσότερους παραλήπτες δεμάτων η ηλεκτρονική αγορά ολοκληρώνεται πλήρως και με ικανοποίηση, μόνο εφόσον παραλάβουν την παραγγελία τους αυτοπροσώπως -κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό- η DPD λανσάρει την εν λόγω υπηρεσία για να διασφαλιστεί ότι τα δέματα των πελατών της θα παραλαμβάνονται από ασφαλή χέρια ακόμα και αν εκείνοι δεν βρίσκονται στο σπίτι.
Πως λειτουργεί
Πλέον, οι παραλήπτες δεμάτων που παραδίδονται από την DPD μπορούν να βρουν τον γείτονα που προτιμούν στο nebenan.de και να ρωτήσουν απευθείας εάν το εμπλεκόμενο άτομο μπορεί να παραλάβει το δέμα τους που βρίσκεται καθ’ οδόν.
Με λίγα μόνο κλικ, οι παραλήπτες δεμάτων θα μπορούν πλέον να βρουν γείτονες ακόμη κι αν εκείνοι δεν μένουν στη δική τους πολυκατοικία.
Σύμφωνα με τον Michael Knaupe, chief customer experience & business development officer της DPD Germany, «Με αυτή τη συνεργασία εστιάζουμε έντονα στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Είναι ξεκάθαρος στόχος μας να κάνουμε τη ζωή των παραληπτών δεμάτων ευκολότερη, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δικτυωθούν με τη γειτονιά και να κάνουν τη διαφορά σε κοινωνικούς όρους και όρους βιωσιμότητας, επιτυγχάνοντας υψηλό ποσοστό των παραδόσεων με την πρώτη προσπάθεια».
Όπως αναφέρει μελέτη, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της DPD Germany, είναι εξέχουσας σημασίας η συνεργασία για μεμονωμένους παραλήπτες δεμάτων. Για παράδειγμα, σχεδόν κάθε δεύτερο άτομο ηλικίας 18 – 49 ετών παραδίδονται δέματα ακόμη και κατά τη διάρκεια παρατεταμένων απουσιών, όπως οι διακοπές. Ωστόσο, η παράδοση δεμάτων σε τυχαία επιλεγμένους γείτονες δεν είναι πολύ δημοφιλής.
Αντίθετα, όταν οι ίδιοι λείπουν, σχεδόν το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα θα προτιμούσαν τα δέματά τους να παραληφθούν από γείτονες που γνωρίζουν προσωπικά.
Μόνο περίπου το 12% των ερωτηθέντων ήταν ευτυχείς που παραδόθηκαν τα δέματά τους σε τυχαία επιλεγμένους γείτονες. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες νιώθουν ενοχές, εάν οι παραδόσεις δεμάτων τους γίνουν σε τέτοιους γείτονες κατά τη διάρκεια παρατεταμένης απουσίας.
Ως εκ τούτου, η DPD Germany και η nebenan.de κυκλοφόρησαν τη νέα επιλογή παράδοσης προκειμένου να καλύψουν την ανάγκη των παραληπτών των δεμάτων για αξιόπιστη παράδοση και να μειώσουν τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αποτυχημένων προσπαθειών παράδοσης.
«Το project “Parcel Neighbours” φέρνει τη γειτονιά πιο κοντά: οι γείτονες γνωρίζονται καλύτερα πρώτα online και μετά εκτός σύνδεσης και βοηθούν ο ένας τον άλλον στην καθημερινή τους ζωή. Αυτό ενισχύει την τοπική αλληλεγγύη», τόνισε η Ina Remmers, ιδρύτρια του nebenan.de.