Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, εντείνει τις διαδικασίες για την επίτευξη προόδου στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχτηκε στα τέλη του 2021, αφορούσε αρχικά 750 – 770 λεωφορεία, χωρισμένα σε 5 επιμέρους κατηγορίες, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 383,5 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, τα 100 απλά υβριδικά αστικά λεωφορεία 12 μ., κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, οπότε κηρύχτηκε άγονος.
Επομένως, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τα υπόλοιπα 4 τμήματα και συγκεκριμένα:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ, προσφορές έχουν καταθέσει η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ προσφορά έχει καταθέσει η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, προσφορές έχουν κατατεθεί από την Irizar, την Van Hool, την IVECO και την BYD.
-Τέλος, για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ, προσφορές έχουν κατατεθεί από τις Irizar, BYD και YUTONG.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, φαίνεται ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για το 3ο τμήμα, τα 100 αρθρωτά λεωφορεία CNG, τα οποία διεκδικεί η IVECO.
Επίσης, για το τμήμα των 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. αποκλείστηκε η BYD και συνεχίζουν IRIZAR και YUTONG, σύμφωνα με επίσημη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς της YUTONG ήταν 146,181 μονάδες και της IRIZAR 128,65 μονάδες, ενώ ακολουθεί το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς.
Για τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού, στα οποία έχουν κατατεθεί περισσότερες δεσμευτικές προσφορές, επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η σταδιακή ανακήρυξη των αναδόχων έως τα τέλη του έτους.