Ανακοινώθηκαν τα πρόσωπα που θα συγκροτήσουν την Επιτροπή, που θα είναι αρμόδια για την διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων και τη λήψη αποφάσεων αναφορικά με το νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Επιτροπή θα αποτελείται από τους:
- Ιωάννη Ξιφαρά, γενικό γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως πρόεδρο, με αναπληρωματικό μέλος την Ζωή Νικολαΐδη, Διευθύντρια του Ιδ. Γραφείου του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
- Σπυρίδωνα Πατέρα, πρόεδρο Δ.Σ. και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωματικό μέλος τον Κωνσταντίνο Μουρουδέλη, διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης του ΟΣΕ και
- Παναγιώτη Νίκα, περιφερειάρχη Πελοποννήσου, ως τακτικό μέλος , με αναπληρωματικό μέλος τον Λαμπρόπουλο Χρήστο, αντιπεριφερειάρχη Διοικητικών-Οικονομικών-Οργανωτικών-Εκπαιδευτικών Θεμάτων και Δίκαιης Μετάβασης στην μεταλιγνιτική εποχή.
Όπως σημειώνεται, το έργο της Επιτροπής θα ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών από την πρώτη συνεδρίαση.
Επίσης, η Επιτροπή θα συνεδριάζει εντός και εκτός των ωρών του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των Δημόσιων Υπηρεσιών, σε χώρο που θα ορίσει ο πρόεδρος της Επιτροπής ή μέσω τηλεδιάσκεψης.
Τα τμήματα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον
Σήμερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ μικρά τμήματα του δικτύου, όπως η γραμμή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.
Όπως έχει ξαναγράψει το metaforespress.gr, ισχυρές εισηγήσεις έχουν διατυπωθεί για την επέκταση του «Οδοντωτού» από τα Καλάβρυτα στην Αγία Λαύρα, αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και της προαστιακής σύνδεσης της Κάτω Αχαΐας με τον Πύργο.
Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.