Κορυφώνεται η αγωνία για το Θριάσιο ΙΙ, καθώς τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανοίξει η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας Hellenic Train – Damco, η οποία είναι ο μόνος «μονομάχος» του έργου.
Του Φώτη Φωτεινού
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τα νομιμοποιητικά έγγραφα και ο διαγωνισμός οδηγείται στο πιο κρίσιμο στάδιο, το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς.
Το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) αφορά ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων περίπου, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί, εφόσον στεφθεί από επιτυχία ο διαγωνισμός, έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη.
Σημειώνεται ότι, σχετικά πρόσφατα, ψηφίστηκε στη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης για το Θριάσιο Ι, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Πλέον, εάν ολοκληρωθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ, αρχίζει να σχηματοποιείται το «παζλ» στο Θριάσιο, το οποίο θα διαθέτει εμπορευματικό κέντρο και σιδηροδρομικό terminal (θα τα διαχειρίζονται διαφορετικές εταιρείες), με στόχο να καταστεί ένα σύγχρονο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης.