Μειωμένα στα 17,8 δισ. δολ. ήταν τα ενοποιημένα κέρδη της Maersk στο δ’ τρίμηνο του 2022, έναντι 18,5 δισ. δολ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αντίστοιχα, τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 6,54 δισ. κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο του 2022, έναντι 7,99 δισ. Επίσης, τα EBIT κυμάνθηκαν στα 5,122 δισ. από 6,63 δισ. το 2021.
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό, «καθώς οι συμφορήσεις μειώθηκαν και η πτώση της καταναλωτικής ζήτησης οδήγησε σε σημαντική αποδέσμευση αποθεμάτων σε όλα τα τμήματα, η αναμενόμενη ομαλοποίηση της αγοράς της ναυτιλίας ξεκίνησε κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους».
Αναλυτικότερα, το 2022, το τμήμα της ναυτιλίας σημείωσε το ισχυρότερο αποτέλεσμα που έχει καταγραφεί λόγω των υψηλών ναύλων και της ισχυρής ζήτησης, ιδιαίτερα στο α’ εξάμηνο του έτους. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 33%. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, το εν λόγω τμήμα συνέχισε να πραγματοποιεί τον στρατηγικό μετασχηματισμό, διατηρώντας ένα σταθερό επίπεδο μακροπρόθεσμων συμβολαίων. Συνέχισε να βελτιώνει την απόδοση της παράδοσης κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς η συμφόρηση μειώθηκε και κατάφερε να διατηρήσει ισχυρά περιθώρια κέρδους λόγω της συμβατικής φύσης της πελατειακής της σχέσης.
Στο τμήμα Logistics & Services, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 47%, με οργανική συνεισφορά 21%. Η οργανική αύξηση των εσόδων προήλθε κυρίως από τους 200 πελάτες, καθώς η επιχείρηση συνεχίζει να αναπτύσσει ολοκληρωμένες λύσεις για την κάλυψη των αναγκών της εφοδιαστικής αλυσίδας από άκρη σε άκρη. Η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στην αποθήκη, όπου το αποτύπωμα υπερδιπλασιάστηκε στα 7,1 τ.μ. με την εξαγορά μόνο της LF Logistics προσθέτοντας 198 αποθήκες ή 3,1 τ.μ.
Στους τερματικούς σταθμούς, το προσαρμοσμένο EBIT για την έξοδο από την αγορά της Ρωσίας έφτασε στο ρεκόρ των 1,2 δισ. δολ., υποστηριζόμενο από τη σταθερή αύξηση όγκου και τα υψηλά έσοδα από τη συμφόρηση αποθήκευσης. Με βάση έναν συνδυασμό αυξήσεων δασμών και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας, ο αντίκτυπος του υψηλού παγκόσμιου πληθωρισμού έχει μετριαστεί.
Το Guidance για το 2023
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό, το Guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του α’ εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης.
Το 2023, η αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ αναμένεται να μειωθεί και η παγκόσμια αγορά θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί από -2,5% έως +0,5%. Η Maersk αναμένει να αναπτυχθεί παράλληλα με την αγορά.
Για ολόκληρο το 2023, η A.P. Moller-Maersk αναμένει ένα υποκείμενο EBITDA 8-11 δισ. δολ., ένα υποκείμενο EBIT 2-5 δισ. δολ. και ελεύθερες ταμειακές ροές τουλάχιστον 2 δισ. δολ.