Δυο προσφορές κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόκειται να εγκαινιαστεί τέλη του 2023 / αρχές του 2024.
Στον διαγωνισμό προσφορές κατέθεσαν οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (Ελλάδα) – Neotrans (Νότια Κορέα) και ATM (Ιταλία) – Egis (Γαλλία).
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών του διαγωνισμού, ο οποίος έχει προκηρυχθεί με τη μορφή ΣΔΙΤ και είναι προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ.
Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικού του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία.
Φώτης Φωτεινός