Στην εγκατάσταση αναβάθμισης του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη, τύπου 737 MAX 8, θα προχωρήσει η Boeing, λίγες ώρες αφότου η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε πως θα ζητήσει να γίνουν «αλλαγές στον σχεδιασμό» του μοντέλου ως τον Απρίλιο.
Η Boeing δεν έκανε ρητώς καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αναβάθμιση αυτή και στη συντριβή του 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία.
Στην ανακοίνωση, πάντως, εκφράζονται τα συλλυπητήρια της διεύθυνσής της προς τους συγγενείς των 157 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους.
Η αμερικανική εταιρεία εξήγησε ότι, μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του ίδιου τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές».
Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», όπως διαβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Αναστολή πτήσεων με Boeing 737 από αρκετές εταιρείες
Από την πλευρά της, η αρχή πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε ότι απαγορεύει μέχρι νεοτέρας την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας.
Η αρχή ενημέρωσε ότι «αναστέλλει προσωρινά» τις πτήσεις «όλων των τύπων του μοντέλου Boeing 737 MAX προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν 737 MAX μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες», με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.
Η αναστολή αφορά την Silk Air (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη).
Η στάση της ΙΑΤΑ
Χρειάζεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα από την έρευνα που διεξάγεται για τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, προτού εξαχθούν συμπεράσματα αναφορικά με το περιστατικό, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), Alexandre de Juniac.
«Η πιο σοβαρή και σθεναρή στάση είναι να ελέγχει και να επαληθεύει και να διαπιστώνει γεγονότα», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο de Juniac στο περιθώριο ενός συνεδρίου στη Σιγκαπούρη.
«Σε αυτό το θέμα, η πάγιά μας θέση είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνας να εξάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα» είπε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ΙΑΤΑ αναγνώρισε τις αποφάσεις των αρχών της Κίνας, της Ινδονησίας και της Σιγκαπούρης για καθήλωση των αεροσκαφών Boeing Co 737 MAX μετά το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα.