Την αντίθεσή της στους «πράσινους φόρους», εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού, εξέφρασε η Air France – KLM, σε μια περίοδο που εντείνονται οι προσπάθειες στο θέμα της επίτευξης των στόχων για το κλίμα από τις αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης.
Σύμφωνα με το Reuters, ο γαλλο-ολλανδικός αεροπορικός όμιλος, με κρατικά δάνεια 10,4 δισ. ευρώ, αντιμετωπίζει υψηλότερους δασμούς τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στα σχέδια της ΕΕ για αύξηση του κόστους άνθρακα στις αεροπορικές εταιρείες.
Ο αγώνας που εκτυλίσσεται γύρω από την Air France-KLM είναι μέρος μιας μεγαλύτερης εκτίμησης για βιομηχανίες έντασης άνθρακα, καθώς οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη προκάλεσαν περισσότερους φόρους και κανονισμούς.
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρείες που πλήττονται από την κρίση του Covid-19 προειδοποιούν ότι οι «πράσινοι φόροι» θα κοστίσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα πλήξουν την ανάπτυξη τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, σε ερώτηση σχετικά με τις προτεινόμενες αυξήσεις των δασμών επί του επιβατικού κοινού στη Γαλλία, οι νέοι φόροι «δεν υποστηρίζουν τη μείωση των εκπομπών».
«Στην πραγματικότητα είναι ένα μέτρο αντιπαραγωγικό που θα μας στερήσει οικονομικούς πόρους, οι οποίοι διαφορετικά θα μπορούσαν να επενδυθούν σε περιβαλλοντικά έργα», δήλωσε μιλώντας σε διαδικτυακό φόρουμ.
Πάντως, από μέρους της η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει τώρα να μειώσει την παραγωγή αερίων θερμοκηπίου κατά 55% κατά την προσεχή 10ετία, παρά το προηγούμενο 40%, σε σχέση με το 1990.
Β.Β.