Ενέργειες για την ίδρυση Αεροπορικής Ακαδημίας έχει ξεκινήσει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο Διοικητής της Αρχής, Χρήστος Τσίτουρας.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
«Έχουμε ξεκινήσει διαδικασίες με ακαδημαϊκούς και άλλους φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού για τη δημιουργία Αεροπορικής Ακαδημίας που θα εκπαιδεύει νέους επιστήμονες, ώστε να δημιουργηθεί η βάση για μια ισχυρή αεροπορική κοινότητα στη χώρα μας», ανέφερε ο κ. Τσίτουρας.
Σχετικά με το ποιες δράσεις υιοθέτησε / πρόκειται να υιοθετήσει η ΑΠΑ, ο Διοικητής της Αρχής σημείωσε τα ακόλουθα:
- Συνεχής παρακολούθηση των επιδόσεων της αεροναυτιλίας,
- Συνεχής παρακολούθηση της ορθής εφαρμογής των συμβάσεων παραχώρησης, των κανόνων για τους επιβάτες και ιδίως τις ευπαθείς ομάδες αυτών.
- Έκδοση διάταξης για τις χρονοθυρίδες στα συντονισμένα αεροδρόμια και σχετικά πρόστιμα, ώστε να μη διαταράσσεται η λειτουργία τους.
- Παρακολούθηση κανόνων ασφάλειας σχετικά με επιχειρησιακά θέματα, όπως την πτητική ικανότητα των αεροσκαφών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, το πλαίσιο αδειοδότησης και εκπαίδευσης πιλότων και μηχανικών, τις υποδομές αερολιμένων, θέματα περιβάλλοντος, αλλά και κάθε δραστηριότητα στον χώρο της πολιτικής αεροπορίας που κινείται εκτός των πολύ αυστηρών πλαισίων ασφάλειας που θέτει η εθνική ευρωπαϊκή και διεθνής νομοθεσία.
Στην ερώτηση, «εάν ήταν ικανοποιητική η εξυπηρέτηση πτήσεων και επιβατών τη θερινή περίοδο», ο Διοικητής της ΑΠΑ υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι «η εξυπηρέτηση πτήσεων και επιβατών στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024 ήταν σε γενικές γραμμές ικανοποιητική, αλλά η πρόκληση παραμένει.
Σχετικά με το θέμα των καθυστερήσεων, τα περισσότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν αφορούσαν, κυρίως την εναέρια κυκλοφορία στα μεγαλύτερα αεροδρόμια, όπως αυτό της Αθήνας, αλλά και σε αεροδρόμια σε τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Χανιά, η Κεφαλλονιά, η Ζάκυνθος, το Ηράκλειο και η Κέρκυρα.
Οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονταν κυρίως σε προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας, λόγω χαμηλής χωρητικότητας υποδομών, παρωχημένων τεχνολογιών ή ελλείψεων προσωπικού.
Η ΑΠΑ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους ρυθμιζόμενους φορείς, όπως και με άλλες αρμόδιες αρχές, με στόχο την καταγραφή των δυσλειτουργιών και την πρόταση παρεμβάσεων και αλλαγών.
Παρ’ όλα αυτά, οι αλλαγές στις υποδομές απαιτούν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και τη συμμετοχή όλων των θεσμικών παραγόντων, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Προτεραιότητά μας είναι να συντονίσουμε τις ενέργειες με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής αεροπορικής αγοράς, έχοντας ρεαλιστική προσέγγιση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε».
Όσον αφορά την επίγεια εξυπηρέτηση, σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΠΑ, “η πανδημία του COVID-19 μας δίδαξε πολλά, και κυρίως την ανάγκη να διασφαλίσουμε ότι το προσωπικό διαθέτει τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας, αλλά και τις αντίστοιχες απολαβές, ώστε να ενσωματωθεί στην εταιρική κουλτούρα και να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην παροχή υπηρεσιών”.
Τέλος, ο Διοικητής της ΑΠΑ αναφέρθηκε με θετικά σχόλια για την ανάληψη του χαρτοφυλακίου των Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, τονίζοντας ότι η ΑΠΑ υπέγραψε τον περασμένο Μάιο μνημόνιο συνεργασίας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημόσιου Δικαίου (EPLO), Διευθυντής του οποίου είναι ο καθηγητής Σπυρίδωνας Φλογαϊτης, με στόχο την προώθηση και επίτευξη δράσεων σχετικά με κυκλικές και βιώσιμες πρακτικές.