Με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-κατέθεσαν Κοινοβουλευτική Ερώτηση σχετικά με την υποστελέχωση, τον εξοπλισμό και τα ελλείμματα ασφάλειας στις αερομεταφορές, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
«Μετά τον σιδηρόδρομο, σοβαρά ελλείμματα ασφάλειας φαίνεται ότι υπάρχουν και στο πεδίο των αερομεταφορών στη χώρα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα υποστελέχωσης σε προσωπικό Ελεγκτών, σε σημείο που το υπάρχον προσωπικό να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην εξυπηρέτηση της αυξημένης ζήτησης αεροπορικής κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια.
Ο τρέχων διαγωνισμός του ΑΣΕΠ προβλέπει την πλήρωση 97 θέσεων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Σύμφωνα ωστόσο με την Ένωση, οι θέσεις αυτές επουδενί δεν καλύπτουν την αυξημένη ανάγκη σε προσωπικό για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των αεροπορικών κινήσεων. Στα σημαντικά προβλήματα υποστελέχωσης που κάνουν εξαιρετικά δύσκολο το έργο του υπάρχοντος προσωπικού έρχεται να προστεθεί και το κρίσιμο ζήτημα του απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνίας.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση: «Στην Τερματική Περιοχή της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή».
Στην κοινοβουλευτική Ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών καλείται να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:
- Γνωρίζει, ως οφείλει, τις καταγγελίες της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για της σημαντικές ελλείψεις της ΥΠΑ σε νέο, εκπαιδευμένο προσωπικό Ελεγκτών αλλά και την έλλειψη σύγχρονων επιχειρησιακών συστημάτων και εξοπλισμού;
- Πώς προτίθεται να ενεργήσει, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση στην αεροπορική κίνηση κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2025, πέραν των 97 προγραμματισμένων προσλήψεων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας;
- Προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να αναβαθμιστούν άμεσα τα συστήματα επιτήρησης και προειδοποίησης εμπλοκών στην τερματική περιοχή της Αθήνας και να διασφαλιστεί αποτελεσματικά η ασφάλεια των πτήσεων; Αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη αναβάθμιση των επικοινωνιακών και επιτηρητικών συστημάτων της ΥΠΑ;
- Γνωρίζει, ως οφείλει, τις καταγγελίες της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για σκιώδεις πρακτικές της ΥΠΑ, η οποία φαίνεται να επιχειρεί να επιβάλει μονομερώς αύξηση του ωραρίου του προσωπικού Ελεγκτών;
- Προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να αντιμετωπίσει την αυξημένη εργασιακή κόπωση των Ελεγκτών και να διασφαλίσει την ασφάλεια των αεροπορικών κινήσεων στη χώρα;
Ο κ. Μεϊκόπουλος ανέφερε: «Για ακόμη μία φορά σύμφωνα με καταγγελίες, σε κρίσιμες ειδικότητες για την ασφάλεια των μεταφορών, υπάρχουν μείζονα προβλήματα υποστελέχωσης και έλλειψης σύγχρονων υποδομών, με αποτέλεσμα ο ανθρώπινος παράγοντας να αναγορεύεται στον αποκλειστικό υπεύθυνο για τη διασφάλιση της ασφάλειας».