Σε κίνδυνο βρίσκονται περίπου 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), απόρροια της κατακόρυφης πτώσης στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την IATA, περίπου 65,5 εκατομμυρίων άνθρωποι εξαρτώνται από τον κλάδο της αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα του τουρισμού. Μεταξύ αυτών οι 2,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας αφορούν τις αεροπορικές εταιρείες.
Σε ένα σενάριο σοβαρών ταξιδιωτικών περιορισμών, συνολικής διάρκειας 3 μηνών, υπολογίζεται ότι 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα των αερομεταφορών και συναφών τομέων κινδυνεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο. Ειδικότερα:
–11,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Ασία-Ειρηνικό
-5,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Ευρώπη
-2,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Λατινική Αμερική
-2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Βόρεια Αμερική
-2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Αφρική
-0,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε Μέση Ανατολή.
Στο ίδιο σενάριο, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να μειώσουν τα έσοδα από την επιβατική κίνηση, το 2020, κατά 252 δισ. δολ. (-44%) σε σύγκριση με το 2019. Μάλιστα, το β’ τρίμηνο θεωρείται ως το πιο κρίσιμο, με τη ζήτηση να μειώνεται κατά 70% και τις απώλειες να φτάνουν τα 61 δισ.
Για τους λόγους αυτούς, οι αεροπορικές καλούν τις κυβερνήσεις να παράσχουν άμεση οικονομική βοήθεια για να βοηθήσουν τις εταιρείες να παραμείνουν βιώσιμες, ικανές να οδηγήσουν στην αποκατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας όταν η πανδημία περιοριστεί.
Συγκεκριμένα, η IATA ζητεί άμεση οικονομική στήριξη, δάνεια, εγγυήσεις και υποστήριξη για την αγορά εταιρικών ομολόγων, καθώς και φορολογικές απαλλαγές.
«Δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψουμε επαρκώς τις καταστροφικές επιπτώσεις του COVID-19 στην αεροπορική βιομηχανία. Και η οικονομική καταστροφή θα μοιραστεί με 25 εκατομμύρια άτομα που εργάζονται σε θέσεις που εξαρτώνται από τις αεροπορικές εταιρείες.
Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να είναι βιώσιμες επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν να οδηγήσουν στην αποκατάσταση όταν η πανδημία περιοριστεί. Μια σανίδα σωτηρίας για τις αεροπορικές εταιρείες κρίνεται πλέον κρίσιμη», σχολίασε ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος της IATA.