Ανακάμπτουν σταδιακά οι αερομεταφορές, αλλά οι επιδόσεις τους παραμένουν μειωμένες σε σχέση με το 2019. Αυτές που οδηγούν την ανάκαμψη είναι οι εσωτερικές αεροπορικές μεταφορές, σε σχέση με τις διεθνείς.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι, τόσο η διεθνής, όσο και η εγχώρια ταξιδιωτική ζήτηση παρουσίασαν σημαντική ώθηση τον Ιούλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο, ωστόσο η ζήτηση παρέμεινε αρκετά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, κυρίως για τις διεθνείς.
Ειδικότερα, η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Ιούλιο του 2021 (σε χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) ήταν μειωμένη κατά 53,1%, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019.
Από την άλλη πλευρά, πρόκειται για σημαντική βελτίωση από τον Ιούνιο, όταν η ζήτηση ήταν 60% κάτω από τα επίπεδα του Ιουνίου 2019.
Η διεθνής ζήτηση επιβατών ήταν 73,6% κάτω από τον Ιούλιο του 2019, παρουσιάζοντας βελτίωση σε σχέση με το -80,9% που καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2021.
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς είδαν τη διεθνή κίνηση του Ιουλίου να μειώνεται κατά 64,2% έναντι του Ιουλίου 2019, ενώ τον Ιούνιο η πτώση ανήλθε στο 77%.
Αντίστοιχα, η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε μόλις κατά 15,6% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Ιούλιος 2019), σε σύγκριση με τη μείωση 22,1% που καταγράφηκε τον Ιούνιο, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, καταγράφοντας τη μεγάλη αντίφαση μεταξύ διεθνών – εσωτερικών προορισμών.
Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση Ιουλίου 2021
JULY 2021 (% VS JULY 2019) | WORLD SHARE1 | RPK | ASK | PLF (%-PT)2 | PLF (LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Total Market | 100.0% | -53.1% | -45.2% | -12.4% | 73.1% |
Asia Pacific | 38.6% | -62.7% | -54.1% | -15.4% | 67.5% |
Europe | 23.7% | -56.5% | -46.5% | -16.5% | 72.5% |
Latin America | 5.7% | -44.5% | -40.5% | -5.8% | 79.3% |
Middle East | 7.4% | -73.2% | -57.5% | -30.0% | 51.3% |
North America | 22.7% | -28.5% | -24.7% | -4.5% | 84.1% |
1) % of industry RPKs in 2020 2) Change in load factor vs. the same month in 2019 3) Load Factor Level
«Τα αποτελέσματα του Ιουλίου αντικατοπτρίζουν την προθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο Βόρειο Ημισφαίριο.
Η εγχώρια κυκλοφορία επέστρεψε στο 85% των επιπέδων πριν από την κρίση, αλλά η διεθνής ζήτηση έχει ανακάμψει μόλις πάνω από το ένα τέταρτο των όγκων του 2019.
Το πρόβλημα είναι τα μέτρα ελέγχου των συνόρων. Οι κυβερνητικές αποφάσεις δεν βασίζονται σε δεδομένα, ιδίως όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των εμβολίων.
Οι άνθρωποι ταξιδεύουν όπου μπορούν, και αυτό ήταν κυρίως στις εγχώριες αγορές. Η ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών χρειάζεται, από τις κυβερνήσεις, να αποκαταστήσουν την ελευθερία ταξιδιού.
Τουλάχιστον, οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν περιορισμούς. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην επανασύνδεση του κόσμου και στην αναβίωση των τομέων του ταξιδιού και του τουρισμού», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Η κίνηση εσωτερικού Ιουλίου 2021
JULY 2021 (%VS JULY 2019) | WORLD SHARE1 | RPK | ASK | PLF (%-PT)2 | PLF (LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Domestic | 54.2% | -15.6% | -10.7% | -4.8% | 81.4% |
Dom. Australia | 0.7% | -75.4% | -61.0% | -30.8% | 52.4% |
Dom. Brazil | 1.6% | -19.6% | -18.0% | -1.7% | 83.1% |
Dom. China P.R. | 19.9% | -2.5% | 6.2% | -7.0% | 77.9% |
Dom India | 2.1% | -59.4% | -47.1% | -20.1% | 66.5% |
Dom. Japan | 1.4% | -53.9% | -36.1% | -20.0% | 51.8% |
Dom. Russian Fed. | 3.4% | 28.9% | 34.8% | -4.0% | 88.2% |
Dom. US | 16.6% | -7.7% | -7.1% | -0.6% | 88.7% |
1) % of industry RPKs in 2020 2) Change in load factor vs. the same month in 2019 3) Load Factor Level