Πολλά είναι τα ερωτήματα που απασχολούν την αεροπορική βιομηχανία. Δεν είναι μόνο το πότε θα αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και θα επιτραπούν οι διεθνείς πτήσεις, αλλά οι νέοι κανόνες που θα εφαρμόζονται εντός της καμπίνας του αεροσκάφους.
Της Βάσως Βεγιάζη
Θα καταργηθεί, έστω προσωρινά, η μεσαία θέση; Εάν συμβεί αυτό, τότε ελαχιστοποιούνται οι όποιες πιθανότητες επίτευξης κερδοφορίας και αποτελεί… μονόδρομο η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
Για τις τιμές των εισιτηρίων, αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι σε μεσομακροπρόθεσμο επίπεδο – «νομοτελειακά» – θα επέλθουν αυξήσεις.
Ακόμη, θα τοποθετηθούν διαχωριστικά; Ειδικοί των αερομεταφορών σημειώνουν ότι η τοποθέτησή τους αντίκειται στους κανονισμούς ασφαλείας των αεροσκαφών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Θα καταστούν προαιρετικά τα γεύματα, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι επαφές μεταξύ πληρωμάτων και επιβατών; Είναι κάτι το οποίο εξετάζεται.
Θα μπει «τέλος» στις μεγάλες χειραποσκευές, πλην laptop και άλλων αυστηρά μικρών προσωπικών αντικειμένων, όπως συμβαίνει ήδη σε κάποιες αεροπορικές;
Χθες, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι τάσσεται υπέρ της χρήσης προστατευτικών μασκών από τους επιβάτες και το προσωπικό, αλλά και κατά της λύσης να μείνουν κενές οι μεσαίες θέσεις των αεροσκαφών.
Πριν παρουσιάσει τις κάτωθι προτάσεις, η Ένωση τόνισε, για ακόμη μια φορά, ότι τα αεροσκάφη είναι ένας ασφαλές μέσο μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι «τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού στο αεροσκάφος είναι χαμηλός». Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, συνιστάται:
-Έλεγχος θερμοκρασίας επιβατών, εργαζομένων στο αεροδρόμιο και ταξιδιωτών,
-Διαδικασίες επιβίβασης και εκφόρτωσης που μειώνουν την επαφή με άλλους επιβάτες ή πλήρωμα,
-Περιορισμός της κίνησης εντός της καμπίνας κατά τη διάρκεια της πτήσης,
-Πιο συχνός και ενδελεχής καθαρισμός καμπίνας και
-Απλοποιημένες διαδικασίες τροφοδοσίας που μειώνουν την κίνηση του πληρώματος και την αλληλεπίδραση με τους επιβάτες.
Ανατίμηση εισιτηρίων εάν ισχύσει το μέτρο κατάργησης της μεσαίας θέσης
Οι προκλήσεις για μέτρα κοινωνικής απόστασης στα αεροσκάφη θα μετατοπίσουν ριζικά τα οικονομικά της αεροπορίας, μειώνοντας το συντελεστή μέγιστης πληρότητας στο 62%, επισημαίνει η ΙΑΤΑ.
Αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από τον μέσο συντελεστή πληρότητας της τάξης του 77% της βιομηχανίας, όπως υποστηρίζει η Ένωση, παραθέτοντας τον ακόλουθο πίνακα από τις ανατιμήσεις των εισιτηρίων που θα ισχύσουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο:
BREAKEVEN LOAD FACTOR | AVERAGE FARE 2019 | AVERAGE FARE WITH SOCIAL DISTANCING | INCREASE | |
---|---|---|---|---|
Africa & Middle East | 75% | $181 | $259 | +43% |
Asia Pacific | 81% | $141 | $217 | +54% |
Europe | 79% | $135 | $201 | +49% |
Latin America | 79% | $146 | $219 | +50% |
North America | 75% | $202 | $289 | +43% |
North Asia | 76% | $135 | $195 | +45% |