Και το 2021 θα αποτελέσει μια «δύσκολη» χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Αυτό επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας, Γιάννης Παράσχης, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση της ΙΑΤΑ «Οδηγώντας την Ελλάδα σε μία νέα αεροπορική πραγματικότητα».
Ο κ. Παράσχης, στην εισαγωγή του, αναφέρθηκε στις ενέργειες του αεροδρομίου για την προστασία εργαζομένων, χρηστών και επιβατών, με τη δημιουργία ξεχωριστής task force.
Στη συνέχεια παρέθεσε τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τα οποία η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη εφέτος κατά 66% και κατά 77%, εάν εξαιρεθούν οι δυο πρώτοι μήνες. Αντίστοιχα, η εγχώρια κίνηση έχει μειωθεί 60% και η διεθνής 70%.
«Η επιστροφή θα είναι δύσκολη. Το 2021, εκτιμούμε ότι η κίνηση δεν θα ξεπεράσει το 50% του 2019, εφέτος θα κλείσουμε στο 1/3 του 2019», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας.
Σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας σε επιχειρησιακό επίπεδο, ο κ. Παράσχης υπογράμμισε ότι το αεροδρόμιο έχει κάνει χρήση των εργαλείων που προσέφερε το ελληνικό δημόσιο, όπως οι ρυθμίσεις για το προσωπικό, τονίζοντας ότι το επιχειρησιακό κόστος έχει μειωθεί 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
«Μέλημα μας ήταν να διατηρηθούμε επιχειρησιακά και οικονομικά βιώσιμοι, προχωρήσαμε και στη σύναψη δανείου», σημείωσε – μεταξύ άλλων – ο κ. Παράσχης.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας τάχθηκε (κι αυτός) υπέρ της εφαρμογής ενιαίων ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων, ώστε να υπάρχουν εναρμονισμένοι κανόνες στις αερομεταφορές.
Επίσης, τάχθηκε υπέρ της περαιτέρω ενίσχυσης του αεροπορικού κλάδου εντός ενός πλαισίου οικονομικής, επιχειρησιακής και κανονιστικής υποστήριξης από την ελληνική κυβέρνηση και την ΕΕ.
Φ. Φωτ.