Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αυξήθηκαν κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 16,8% σε 293,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16,0% καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
Το Προσαρμοσμένο EBITDA[1],[2] ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 62,5%.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 12,8 εκατ. ευρώ, σε 97,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με 84,3 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύνοψη | ||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | 1ο Εξάμηνο 2023 | Μεταβολή | Δ % |
Κίνηση (σε εκατ. επιβάτες) | 14,0 | 12,1 | 1,9 | 16,0% |
Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων | 293,6 | 251,3 | 42,3 | 16,8% |
Λειτουργικά έξοδα | 102,7 | 86,6 | 16,1 | 18,6% |
EBITDA | 190,9 | 164,8 | 26,2 | 15,9% |
Προσαρμοσμένο EBITDA1,2 | 183,4 | 157,3 | 26,2 | 16,6% |
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA (%) | 62,5% | 62,6% | -0,1 pps | |
Λειτουργικά αποτελέσματα κέρδη (ζημιές) | 151,4 | 126,9 | 24,5 | 19,3% |
Καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα | 24,4 | 19,6 | 4,8 | 24,6% |
Κέρδη προ Φόρων | 126,9 | 107,3 | 19,7 | 18,3% |
Κέρδη μετά από Φόρους | 97,1 | 84,3 | 12,8 | 15,2% |
περιθώριο Κερδών μετά από Φόρους (%) | 33,1% | 33,5% | -0,5 pps |
[1] Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων
[2] Υπολογισμένο ενσωματώνοντας την αρνητική επίπτωση του σταθερού ετήσιου ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων (7,5 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο)
Συνολικά, κατά την περίοδο του 1ου εξαμήνου 2024, η επιβατική κίνηση του αερολιμένα ανήλθε σε 14,01 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 16,0% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2023 κατά 8,6% και 19,5% αντίστοιχα.
Τα επίπεδα επιβατικής κίνησης που καταγράφηκαν είναι ενδεικτικά της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, με τη δυναμική των τριών πρώτων μηνών του έτους να συνεχίζεται και στην τρέχουσα θερινή περίοδο. Η ισχυρή τάση της επιβατικής κίνησης επιβεβαιώνει την επιτυχημένη στρατηγική του ΔΑΑ για την ανάπτυξη του δικτύου εξυπηρετούμενων προορισμών και της επιβατικής κίνησης, την ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού, καθώς και την υγιή δυναμική των ταξιδιών αναψυχής.
Κυριότερα Οικονομικά Αποτελέσματα
Έσοδα και λοιπά εισοδήματα
Κατά το 1ο εξάμηνο του 2024, το σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων αυξήθηκε κατά €42,3 εκατ. ή 16,8%, σε €293,6 εκατ. από €251,3 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2023, με όλες τις κατηγορίες εσόδων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση.
Έσοδα και λοιπά εισοδήματα | ||||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | % επί του συνόλου | 1ο Εξάμηνο 2023 | % επί του συνόλου | Μεταβολή | Δ % |
Σύνολο εσόδων από Αεροπορικές Δραστηριότητες | 223,4 | 76,1% | 192,4 | 76,5% | 31,0 | 16,1% |
Σύνολο εσόδων από μη Αεροπορικές Δραστηριότητες | 70,2 | 23,9% | 59,0 | 23,5% | 11,3 | 19,2% |
Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα | 293,6 | 251,3 | 42,3 | 16,8% |
Ειδικότερα, τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε €223,4 εκατ., υψηλότερα κατά 16,1% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 16,0% η οποία συντέλεσε στην αύξηση των εσόδων από τις Αεροπορικές Χρεώσεις, ενώ το επίπεδο των Αεροπορικών Χρεώσεων παρέμεινε σταθερό.
Έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες | ||||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | % επί του συνόλου | 1ο Εξάμηνο 2023 | % επί του συνόλου | Μεταβολή | Δ % |
Αεροπορικές Χρώσεις | 124,6 | 55,8% | 107,3 | 55,8% | 17,3 | 16,1% |
Χρεώσεις κεντρικών υποδομών και συμβάσεις παραχώρησης | 31,1 | 13,9% | 26,6 | 13,8% | 4,4 | 16,6% |
Μισθώματα, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες και λοιπές υπηρεσίες | 18,0 | 8,1% | 16,2 | 8,4% | 1,8 | 11,1% |
Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (TEAA) | 49,7 | 22,2% | 42,2 | 21,9% | 7,5 | 17,7% |
Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες | 223,4 | 192,4 | 31,0 | 16,1% |
Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε €70,2 εκατ., υψηλότερα κατά 19,2% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2023 γεγονός που οφείλεται στη σημαντική ενίσχυση των εσόδων από τις εμπορικές δραστηριότητες που αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης ποικιλίας σε επίπεδο εμπορικών brands και νέων concept, σε συνδυασμό με την επίτευξη επιτυχημένων εμπορικών συμβάσεων.
Όσον αφορά στις υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων, η αύξηση των εσόδων ήταν, επίσης, μεγαλύτερη της αύξησης της κίνησης, κυρίως λόγω της αυξημένης κίνησης των επιβατών με τελικό προορισμό την Αθήνα (Ο&D), της στοχευμένης προσαρμογής των τιμών σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση των χώρων στάθμευσης.
Έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες | ||||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | % επί του συνόλου | 1ο Εξάμηνο 2023 | % επί του συνόλου | Μεταβολή | Δ % |
Εμπορικές Δραστηριότητες | 45,5 | 64,8% | 36,9 | 62,6% | 8,6 | 23,4% |
Μισθώματα, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες και λοιπές υπηρεσίες | 13,9 | 19,8% | 13,3 | 22,6% | 0,6 | 4,3% |
Υπηρεσίες Στάθμευσης Οχημάτων | 10,8 | 15,4% | 8,7 | 14,8% | 2,1 | 24,0% |
Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες | 70,2 | 59,0 | 11,3 | 19,2% |
Λειτουργικά Έξοδα
Λειτουργικά Έξοδα | ||||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | % επί του συνόλου | 1ο Εξάμηνο 2023 | % επί του συνόλου | Μεταβολή | Δ % |
Έξοδα προσωπικού | 27,2 | 26,5% | 24,5 | 28,3% | 2,7 | 11,0% |
Αμοιβές και έξοδα τρίτων | 38,4 | 37,4% | 30,8 | 35,6% | 7,6 | 24,7% |
Έξοδα παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και λοιπά λειτουργικά έξοδα | 17,3 | 16,8% | 16,5 | 19,0% | 0,8 | 4,9% |
Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων – τμήμα μεταβλητής αμοιβής | 19,8 | 19,3% | 14,8 | 17,1% | 5,0 | 33,6% |
Σύνολο λειτουργικών εξόδων | 102,7 | 86,6 | 16,1 | 18,6% |
Τα λειτουργικά έξοδα για το 1ο εξάμηνο του έτους ανήλθαν σε €102,7 εκατ., αυξημένα κατά €16,1 εκατ. ή 18,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω:
των πρόσθετων πόρων (προσωπικό της Εταιρείας και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για τη διαχείριση της αυξημένης κίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους,
των προσαρμογών των συμβατικών αντιτίμων διαφόρων συμβάσεων ανάθεσης εργασιών σε εξωτερικούς συνεργάτες (όπως για παράδειγμα συμβάσεις για την ασφάλεια και την καθαριότητα), οι οποίες αντιμετώπισαν την επανενεργοποίηση των αυξήσεων που σχετίζονται με την αναγνώριση των «τριετιών», σε συνδυασμό με τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2024, καθώς και την αύξηση των μισθών του προσωπικού της Εταιρείας.
της αύξησης του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, λόγω της υψηλής κερδοφορίας του προηγούμενου έτους.
Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)
Κατά το 1ο εξάμηνο του 2024, ως αποτέλεσμα της πορείας των εσόδων και λοιπών εισοδημάτων και των λειτουργικών δαπανών, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €190,9 εκατ., ήτοι αυξήθηκαν κατά €26,2 εκατ. ή 15,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την ισχυρή δυναμική των εμπορικών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβανομένης της επιβάρυνσης από τα αυξημένα κόστη για την διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των υπηρεσιών μας, οδηγώντας σε διατήρηση του υψηλού περιθωρίου Προσαρμοσμένου EBITDA.
Αποσβέσεις
Οι αποσβέσεις για τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανήλθαν σε €39,6 εκατ. αυξημένες κατά €1,7 εκατ. σε σχέση με τα €37,9 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
Χρηματοοικονομικά Έξοδα
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε €24,4 εκατ., υψηλότερα κατά €4,8 εκατ., ή 24,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2023, κυρίως λόγω α) πρόσθετων δαπανών για τόκους μετά την αλλαγή του ανώτατου ορίου αντιστάθμισης επιτοκίων από 0% που ίσχυε το 1ο εξάμηνο του 2023 σε 2,5% το 2024 για σημαντικό μέρος του χρέους του Κοινού Δανείου, β) αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους λόγω πρόσθετων κεφαλαιουχικών δαπανών που χρηματοδοτούνται από τραπεζικά δάνεια, γ) αυξημένων αποσβέσεων που προέκυψαν από νέα μέσα αντιστάθμισης (hedging), το κόστος των οποίων καταβλήθηκε εντός του 2023 και δ) χαμηλότερων εσόδων από τόκους επί των ταμειακών διαθεσίμων σε σχέση με το 2023.
Κερδοφορία
Τα Κέρδη προ Φόρων το 1ο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε €126,9 εκατ. έναντι €107,3 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2023. Οι φόροι εισοδήματος αυξήθηκαν κατά €6,9 εκατ. ή 29,9% σε €29,9 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2024 από €23,0 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2023. Ως εκ τούτου, τα Κέρδη Μετά από Φόρους του 1ου εξαμήνου 2024 ανήλθαν σε €97,1 εκατ., ήτοι €12,8 εκατ. υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Απόδοση ανά Δραστηριότητα
Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ) θεσπίζει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας «Dual Till», το οποίο διαχωρίζει τις ρυθμιζόμενες Αεροπορικές Δραστηριότητες από τις μη ρυθμιζόμενες Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.
Σύμφωνα με την Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου, τα έσοδα που προέρχονται από τις Αεροπορικές Χρεώσεις και τις υπόλοιπες Αεροπορικές Δραστηριότητες, προορίζονται να καλύπτουν τα έξοδα και τις δαπάνες των Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και να παράγουν κέρδη μετά από φόρους, τα οποία δεν υπερβαίνουν καθορισμένη μέγιστη σωρευτική απόδοση επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων[1].
Παράλληλα, δεν υπάρχει ρυθμιστικός περιορισμός στην απόδοση των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
O ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει την ανάλυση της Κατάστασης Αποτελεσμάτων Χρήσης σε Αεροπορικές και Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες για το 1ο εξάμηνο του 2024:
Απόδοση ανά Δραστηριότητα | |||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | Αεροπορικές Δραστηριότητες | % επί του συνόλου | Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες | % επί του συνόλου | Σύνολο |
Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων | 223,4 | 76,1% | 70,2 | 23,9% | 293,6 |
Σύνολο λειτουργικών εξόδων | 89,8 | 87,4% | 12,9 | 12,6% | 102,7 |
Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων | 133,6 | 70,0% | 57,3 | 30,0% | 190,9 |
Αποσβέσεις | 33,8 | 85,4% | 5,8 | 14,6% | 39,6 |
Καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα | 21,1 | 86,3% | 3,3 | 13,7% | 24,4 |
Κέρδη προ φόρων | 78,7 | 62,0% | 48,2 | 38,0% | 126,9 |
Φόρος εισοδήματος | (19,0) | 63,7% | (10,8) | 36,3% | (29,9) |
Κέρδη μετά από φόρους | 59,7 | 61,5% | 37,4 | 38,5% | 97,1 |
Το σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων που προκύπτει από τις ρυθμιζόμενες Αεροπορικές Δραστηριότητες αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου των εσόδων και λοιπών εισοδημάτων που ανέρχονται σε €223,4 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2024, ήτοι 76,1% του συνόλου των εσόδων και λοιπών εισοδημάτων της εν λόγω περιόδου.
Όσον αφορά στην κερδοφορία, οι Αεροπορικές Δραστηριότητες ανέρχονται σε €59,7 εκατ., και αποτελούν το 61,5% της συνολικής κερδοφορίας της Εταιρείας (κέρδη μετά από φόρους).
Επιπλέον, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία υπολογισμού της σωρευτικής απόδοσης επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων για το 1ο εξάμηνο του 2024, το προς ανάκτηση μεταφερόμενο ποσό της 30 Ιουνίου 2024 ανέρχεται σε €67,1 εκατ., μειωμένο κατά €19,1 εκατ. σε σχέση με την 1η Ιανουαρίου 2024 λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής επιβατικής κίνησης και της κερδοφορίας.
Επιλεγμένοι Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης
Κατά την αξιολόγηση της επιχειρηματικής μας επίδοσης, αξιοποιούμε μια ποικιλία δεικτών μέτρησης, συμπεριλαμβανομένων των Εναλλακτικών Δεικτών Μέτρησης Απόδοσης («ΕΔΜΑ»), οι οποίοι περιλαμβάνουν ορισμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες μέτρησης που δεν ορίζονται από τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ). Η ακόλουθη ενότητα περιγράφει λεπτομερώς την εξέλιξη των εν λόγω ΕΔΜΑ.
Προσαρμοσμένο EBITDA και περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA
Το Προσαρμοσμένο EBITDA (Adjusted EBITDA) ενσωματώνει τη αρνητική επίπτωση του σταθερού ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, το οποίο ανέρχεται σε €15,0 εκατ. ετησίως. Οι ακόλουθοι πίνακες παρουσιάζουν την εξέλιξη του Προσαρμοσμένου EBITDA και του περιθωρίου Προσαρμοσμένου EBITDA (Adjusted EBITDA margin %) τόσο για τις Αεροπορικές όσο και για τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.
Προσαρμοσμένο EBITDA | ||||||
1ο Εξάμηνο 2024 | 1ο Εξάμηνο 2023 | |||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | Αεροπορικές Δραστ/τες | Μη Αεροπορικές Δραστ/τες | Σύνολο | Αεροπορικές Δραστ/τες | Μη Αεροπορικές Δραστ/τες | Σύνολο |
EBITDA | 133,6 | 57,3 | 190,9 | 117,1 | 47,7 | 164,8 |
Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων – τμήμα σταθερής αμοιβής | (6,4) | (1,1) | (7,5) | (6,4) | (1,1) | (7,5) |
Προσαρμοσμένο EBITDA | 127,2 | 56,3 | 183,4 | 110,7 | 46,6 | 157,3 |
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA | ||||||
1ο Εξάμηνο 2024 | 1ο Εξάμηνο 2023 | |||||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | Αεροπορικές Δραστ/τες | Μη Αεροπορικές Δραστ/τες | Σύνολο | Αεροπορικές Δραστ/τες | Μη Αεροπορικές Δραστ/τες | Σύνολο |
Προσαρμοσμένο EBITDA | 127,2 | 56,3 | 183,4 | 110,7 | 46,6 | 157,3 |
Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων | 223,4 | 70,2 | 293,6 | 192,4 | 59,0 | 251,3 |
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA (%) | 56,9% | 80,1% | 62,5% | 57,5% | 79,0% | 62,6% |
Καθαρό Χρέος και Δείκτης Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών[2]
Το Καθαρό Χρέος ορίζεται ως το άθροισμα των δανειακών υποχρεώσεων, των δανείων και των υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, μείον τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα.
Το Καθαρό Χρέος και ο Δείκτης Καθαρού Χρέους προς τον Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών την 30η Ιουνίου 2024 και την 31η Δεκεμβρίου 2023 ήταν ως εξής:
Δείκτης Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών | ||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 30 Ιουνίου 2024 | 31 Δεκεμβρίου 2023 |
Συνολικές δανειακές υποχρεώσεις (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες) | 928,9 | 952,9 |
Συνολικές υποχρεώσεις από μισθώσεις (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες) | 3,6 | 3,7 |
Μείον: Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα | (151,1) | (306,9) |
Καθαρό χρέος | 781,3 | 649,7 |
Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών | 393,3 | 367,2 |
Καθαρό Χρέος προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών | 2,0 | 1,8 |
Ελεύθερες Ταμειακές Ροές
Οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές υπολογίζονται ως το Προσαρμοσμένο EBITDA μείον την αγορά ενσώματων παγίων και άυλων περιουσιακών στοιχείων. O δείκτης αυτός παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη ρευστότητα, τη λειτουργική αποτελεσματικότητα και τη βραχυπρόθεσμη οικονομική κατάσταση της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές αντικατοπτρίζουν τη ρευστότητα που απομένει μετά τον υπολογισμό των λειτουργικών δαπανών συμπεριλαμβανομένου του σταθερού ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων και των κεφαλαιουχικών δαπανών, αλλά πριν από την καταβολή των καθαρών τόκων, και του φόρου εισοδήματος.
Το ποσοστό (%) μετατροπής των ελεύθερων ταμειακών ροών σε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα αντιστοιχεί στη διαίρεση των Ελεύθερων Ταμειακών Ροών με το Προσαρμοσμένο EBITDA και παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα:
Ελεύθερες Ταμειακές Ροές | ||
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ | 1ο Εξάμηνο 2024 | 1ο Εξάμηνο 2023 |
Προσαρμοσμένο EBITDA | 183,4 | 157,3 |
Αγορά άυλων στοιχείων-ακινητοποιήσεων-έργων υπό κατασκευή | (11,7) | (27,5) |
Ελεύθερες Ταμειακές Ροές | 171,8 | 129,7 |
% μετατροπής σε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα | 93,6% | 82,5% |
[1]Η μέγιστη σωρευτική απόδοση επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων ισούται με το 15% των αρχικά καταβληθέντων ιδίων κεφαλαίων τα οποία αναπροσαρμόζονται ετησίως με τον πληθωρισμό της ΕΕ. Η εν λόγω σωρευτική απόδοση υπολογίζεται σε ευρώ για την εκάστοτε χρονική περίοδο. Κέρδη μη πραγματοποιηθέντα σε μια περίοδο, μεταφέρονται αναπροσαρμοσμένα (Μεταφερόμενο Ποσό) με τον πληθωρισμό ΕΕ προς ανάκτηση σε επόμενες περιόδους.
[2] Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών: Για τον αναλυτικό υπολογισμό ανατρέξτε στην Ενότητα Επιλεγμένοι Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης της Εξαμηνιαίας Χρηματοοικονομικής Έκθεσης 2024.