Τουλάχιστον είκοσι τρεις φάκελοι υδατοδρομίων έχουν υποβληθεί στην ΥΠΑ προς εξέταση και αξιολόγηση. Ωστόσο, σε τρεις μόλις περιπτώσεις προχώρησε η αδειοδότηση και ειδικότερα, στους λιμένες Κέρκυρας, Παξών και Πάτρα.
Εξελίξεις δρομολογούνται και σε άλλα υδατοδρόμια, καθώς οι φάκελοι αδειοδότησης για 4 επιπλέον υδατοδρόμια στους λιμένες Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ίου και Πύλου έχουν αξιολογηθεί από την ΥΠΑ.
Παράλληλα, ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο ανέλαβε το φάκελο αδειοδότησης των υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι.
Εάν αδειοδοτηθούν τα ανωτέρω 4 υδατοδρόμια, τότε – σύμφωνα με στελέχη του κλάδου – δημιουργείται ένα βιώσιμο δίκτυο για την εκτέλεση πτήσεων.
«Οι ρυθμοί αδειοδότησης είναι αργοί, ωστόσο όσο πιο μεγαλύτερο και εκτενές είναι το δίκτυο, τόσο μεγιστοποιούνται και οι πιθανότητες διεξαγωγής δρομολογίων», αναφέρουν στελέχη του κλάδου, σημειώνοντας ότι το πιο αισιόδοξο σενάριο για τη δρομολόγηση πτήσεων είναι η άνοιξη του 2018.
Το νομοσχέδιο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών», το οποίο ετέθη σε δημόσια διαβούλευση τον Αύγουστο του 2016 και ολοκληρώθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή (είναι κοινώς αποδεκτό ότι έχει καθυστερήσει).