Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τις EasyJet Airline Company PLC (EasyJet), International Airlines Group (IAG) και Air France-KLM S.A., Société Air France και Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. (AFKLM) ως κατάλληλους εταίρους δυνάμει των δεσμεύσεων που ανέλαβαν η Lufthansa AG (Lufthansa) και το ιταλικό Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (MEF) προκειμένου να αποκτήσουν τον κοινό έλεγχο της ITA Airways (ITA).
Όπως επισημαίνεται, η έγκριση των κατάλληλων εταίρων αποτελεί προϋπόθεση για τη Lufthansa και το MEF σχετικά με την υλοποίηση της συναλλαγής.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Ιούλιο του 2024, η Κομισιόν ενέκρινε την απόκτηση κοινού ελέγχου της ITA Airways από τη Lufthansa και το MEF, υπό τον όρο της πλήρους συμμόρφωσης που αποτελείται από τα εξής:
–Δεσμεύσεις για τα δρομολόγια μικρών αποστάσεων: Η Lufthansa και το MEF έπρεπε να διαθέσουν σε μία ή δύο ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες τα απαραίτητα μέσα για να μπορέσουν να ξεκινήσουν απευθείας πτήσεις μεταξύ Ρώμης ή Μιλάνου και ορισμένων αεροδρομίων στην Κεντρική Ευρώπη. Έπρεπε επίσης να εξασφαλίσουν ότι μία από αυτές τις ανταγωνίστριες αεροπορικές θα είχε πρόσβαση στο εσωτερικό δίκτυο της ITA για να προσφέρει έμμεσες συνδέσεις μεταξύ ορισμένων αεροδρομίων στην Κεντρική Ευρώπη και ορισμένων ιταλικών πόλεων εκτός της Ρώμης και του Μιλάνου.
-Δεσμεύσεις για τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων: Η Lufthansa και το MEF έπρεπε να συνάψουν συμφωνίες με ανταγωνίστριες εταιρείες για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, για παράδειγμα μέσω συμφωνιών διασύνδεσης ή ανταλλαγής slots. Αυτό θα οδηγούσε σε αυξημένη συχνότητα πτήσεων χωρίς στάση ή/και βελτιωμένες συνδέσεις για πτήσεις μίας στάσης σε καθεμία από τις διαδρομές.
-Δεσμεύσεις για το αεροδρόμιο Linate στο Μιλάνο: Η Lufthansa και το MEF έπρεπε επίσης να μεταφέρουν τις θέσεις απογείωσης και προσγείωσης στο αεροδρόμιο Linate στον(τους) εταίρο(ους) για τα δρομολόγια μικρών αποστάσεων για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ανταγωνισμού στο αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις, η Lufthansa και το MEF μπορούν να υλοποιήσουν τη συναλλαγή μόνο μετά το «πράσινο φως» της Κομισιόν σχετικά με τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα για καθεμία από τις παραπάνω δεσμεύσεις.
Από την πλευρά τους, Lufthansa και MEF κοινοποίησαν στην Κομισιόν την επιλογή (i) της EasyJet για τα δρομολόγια μικρών αποστάσεων και για μεταφορά χρονοθυρίδων απογείωσης και προσγείωσης στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου και (ii) των IAG και AFKLM για τις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Επίσης, υπέβαλαν τις σχετικές προτεινόμενες συμφωνίες που συνήψαν με τους παραπάνω εταίρους προς έγκριση στην Κομισιόν.
Οπότε, μετά την εν λόγω έγκριση, η Lufthansa και το MEF μπορούν να υλοποιήσουν τη συναλλαγή.