Ανοδική πορεία διανύουν οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o Διευθύνων Σύμβουλος της Swiftair Hellas, Μίλτος Συντάκης.
Ο κ. Συντάκης παραθέτει τα πλεονεκτήματα του αεροπορικού φορτίου, σημειώνοντας ότι η εταιρεία επιχειρεί με 8 αεροσκάφη.
-Πότε ιδρύθηκε η Swiftair Hellas και ποιες ανάγκες εξυπηρετεί;
-Η Swiftair Hellas ιδρύθηκε το 2000, αρχικά με τήν επωνυμία Mediterranean Air Freight και με αντικείμενο τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές. Απέκτησε την Άδεια Πτητικής Εκμετάλλευσης στο τέλος του 2002 και την Άδεια Εμπορικής Εκμετάλλευσης στις αρχές του 2003.
Αποτελεί μέρος του ισπανικού ομίλου Swiftair S.A., ο οποίος μετά τις πρόσφατες εξαγορές ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη εκμεταλλεύεται πάνω από 100 αεροσκάφη, έχει έδρα τη Μαδρίτη και απασχολεί περί τα 750 άτομα προσωπικό παγκοσμίως.
Η Swiftair Hellas απέκτησε τον πρώτο πελάτη της, το 2003, τα ΕΛΤΑ, διεξάγοντας δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ήταν τότε που τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προέβησαν για πρώτη φορά στην πλήρη ναύλωση αεροσκάφους για την διανομή του Επιστολικού Ταχυδρομείου.
Ξεκινήσαμε με ένα αεροπλάνο, τύπου Fairchild Metro III, χωρητικότητας 17m3 και μέγιστου ωφέλιμου φορτίου έως 2.000 kg.
Το αεροπορικό φορτίο κινείται, σε γενικές γραμμές, ανοδικά, έχοντας αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του από την περίοδο της πανδημίας και έπειτα
Στη συνέχεια και έπειτα από προσθήκη νέων πελατών, εντάξαμε κι άλλα αεροσκάφη στο στόλο μας και σήμερα αριθμούμε 8 αεροσκάφη.
Διαθέτουμε 3 Fairchild Metro III και 5 Embraer 120F, χωρητικότητας 28m3 με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο έως 3.700 kg.
-Πόσα δρομολόγια διεξάγετε;
-Τα αεροσκάφη που διαθέτουμε προσφέρουν ευελιξία και αμεσότητα, καθώς μπορούν να βρίσκονται στον αέρα εντός μιας ώρας από την λήψη του αιτήματος.
Η Swiftair Hellas που επιχειρεί από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είναι σε ιδανική θέση για να εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές ανάγκες στην Ευρώπη, όπως στα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν, κυρίως, τακτικές εμπορευματικές πτήσεις σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας ως τροφοδότης δικτύου για πολυεθνικούς φορείς ταχυμεταφορών, όπως η DHL, η UPS και η FEDEX, καθώς και τοπικές εταιρείες courier.
Επίσης, ειδικευόμαστε στην παροχή εκτάκτων (ad-hoc) πτήσεων για εταιρείες του κλάδου των Logistics, για εταιρείες στον κλάδο των ιχθυοκαλλιεργειών και των υδατοκαλλιεργειών, καθώς και στη φαρμακευτική βιομηχανία.
Αξίζει να τονιστεί ότι είμαστε πλήρως εξουσιοδοτημένοι για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.
Οι γραμμές που εξυπηρετούμε στο εσωτερικό είναι κυρίως, Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο ενώ στο εξωτερικό, Κύπρο, Σλοβενία, Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία προς το παρόν.
Γενικότερα, οι πελάτες μας επιλέγουν για την άμεση διαθεσιμότητά μας στα αιτήματά τους, καθώς τα ωράρια των επιβατικών πτήσεων δεν συμπίπτουν πάντοτε με τις συγκεκριμένες ανάγκες τους ή με την διαθεσιμότητά τους σε χώρο.
Τα προϊόντα που διακινούμε, σε γενικές γραμμές, είναι αλληλογραφία και δέματα, εφημερίδες και περιοδικά, φαρμακευτικά προϊόντα, αντικείμενα υψηλής αξίας, όπως ηλεκτρονικά εξαρτήματα, κινητά τηλέφωνα και εξαρτήματα υπολογιστών, πολύτιμα αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένης της διπλωματικής αλληλογραφίας, αντίκες, έργα τέχνης κ.λπ., εύθραυστα η και ευπαθή προϊόντα, εξοπλισμό εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, αλλά και επικίνδυνα εμπορεύματα (DGR).
-Πως κινείται η ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών;
Η ΙΑΤΑ αναφέρει ότι η αγορά βρίσκεται σε άνοδο…
-Το αεροπορικό φορτίο κινείται, σε γενικές γραμμές, ανοδικά, έχοντας αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του από την περίοδο της πανδημίας και έπειτα.
Εάν και υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και οι αεροπορικές μεταφορές θεωρούνται «ακριβές», η ευελιξία, η αμεσότητα και η αποδοτικότητα που προσφέρουν, τις καθιστά άκρως ανταγωνιστικές.
Επίσης, τα τελευταία χρόνια, από την πανδημία και έπειτα, «άνθισε» το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς πολλοί καταναλωτές αποφάσισαν να εμπιστευτούν τα «ηλεκτρονικά» καταστήματα, τάση η οποία διατηρείται και σήμερα.
Βέβαια, η άνοδος ή η πτώση του φορτίου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η εγχώρια οικονομία και κατανάλωση και η πορεία των εξαγωγών και εισαγωγών.